למרות הכרזת המשטרה

הפרקליטות לא מאשרת את השימוש במצלמות המהירות

בפרקליטות מבהירים, כי הם מצפים להסברים מהמשטרה בנוגע למצלמות המהירות, וכי אמינותן של מצלמות אלו עדיין לא הוכרעה באופן סופי - למרות טענות המשטרה בנושא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המאבק על מצלמות המהירות נמשך: אחרי שהמשטרה הכריזה אתמול (רביעי), כי בדיקה שערך הטכניון למצלמות המהירות הנייחות גילתה כי אמינותן "גבוהה מאוד", הודיעה פרקליטות המדינה כי טרם הכריעה בשאלת אמינותן, וכי ביקשה מהמשטרה הבהרות בנושא.

על פי הדיווח ב-ynet, הודעת הפרקליטות מסבירה מדוע למרות טענות המשטרה להצלחת המערכת בבדיקות מומחי הטכניון, היא עדיין לא מחזירה אותן לפעילות, וכי היא דוחה שוב את המועד האחרון לתשלום עשרות אלפי דו"חות מהירות בחודש וחצי, ל-15 באוקטובר.

כזכור, תחילתה של הסאגה הייתה בתחילת יוני אז הורה למשטרה המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, להקפיא את נתינת הדוחות של מצלמות המהירות. זאת לאחר שבמשפט שמתקיים בעכו, ובו נבחנה בשנים האחרונות שאלת חוקיות אישור המצלמות ואמינותן, התברר בין היתר כי אין למשטרה ולמכון התקנים שפועל עבורה שום אישור לכך שהמצלמות נבחנו - לפני שהמכון קבע שהן עומדות בתקן.

המשטרה טענה כי הסתמכה על מכון התקנים, אך בבית המשפט התברר כי מ"מ מנכ"ל מכון התקנים, אילן כרמית, שהעיד כי נכח בניסוי שכזה בהולנד חשוד בעדות שקר. שני ביקורים במכון ההולנדי בהם השתתפו בין היתר נציגי המשטרה, לא העלו מסמכים המאשרים ניסוי שכזה. בשבוע הבא צפוי שופט השלום הבכיר יעקב בכר לפרסם את החלטתו בתיק, אותו מנהל בשם 20 נהגים עורך הדין תומר גונן.

בעקבות הקפאת הדוחות במצלמות, ש-100 מהן מוצבות ברחבי הארץ והפיקו מאז נכנסו לשירות ב-2013 כמה מאות אלפי דו"חות מהירות, דחתה המשטרה את תשלום דו"חות המהירות שטרם שולמו ל-2 בספטמבר. זאת כדי למנוע גל בקשות נהגים להישפט, לאור המצב החוקי הבעייתי שאליו נקלעו המצלמות.

המשטרה כאמור, פנתה לטכניון בניסיון לבדוק בעצמה את אמינותן של המצלמות ולנסות לשקם את התדמית שנפגעה אנושות בשל הפרשה. בינתיים לא פרסמה המשטרה את הדו"ח של אנשי הטכניון ורק טענה באופן כללי כי המצלמות נמצאו "אמינות מאד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר