"מרעיד לב"

בדמעות ובכוונה: ה'מאקויה' בשירת קרליבך

אלפי חברי קהילת ה'מאקויה' ביפן קיבלו לפני 70 שנה את הוראת מנהיגם, פרופ' טשימה, "להכניס את השמים לארץ". מאז, הם שואבים הכל מתורת ישראל • צפו בשירתם המרגשת (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאות מחברי קהילת ה'מאקויה' שביפן, התאספו לאחרונה לכנס של תפילה ושירה רוחנית, בו הם נראים מזמרים בהתרגשות ובכוונה 'שירי קרליבך'.

בסרטון שצולם במצלמתו של הרב בני לאו ועלה ביוטיוב, נראים היפנים המשתתפים כשהם שרים "בדבקות" את השיר החסידי "ברכנו אבינו כולנו כאחד", בלחנו המפורסם של שלמה קרליבך.

לדברי הרב לאו, "מעבר להיותם אוהבי ישראל, ה'מאקויה' היא תנועה שבוחרת לחיות חיים מלאי משמעות תוך 'עבודת מידות' גדולה; הדיבור שלהם מאד נקי, אין לשון הרע ובטח שלא הוצאת שם רע".

"הם עובדים הרבה על היכולת לראות את הזולת, ולקרוא מתוכו את צרכיו ורצונו. הכנסת האורחים שלהם נלמדת מאברהם אבינו, וקודמת לקבלת פני שכינה. עבודת התפילה שלהם מרעידת לב; הם יושבים פשוטים ושוטחים את תפילתם בנהמת לב ובמיעוט מילים".

הרב לאו מוסיף, כי "הפלא הגדול הוא שלא מדובר בנזירים שמתבודדים במערות, אלא באנשי משפחה ופרנסה, בעלי מקצועות החיים. מייסד התנועה שלהם, פרופ' טשימה, הוא שהורה להם לפני 70 שנה 'להכניס את השמים לארץ'".

"את כל התורה שלהם הם שואבים מעם ישראל ומתורת ישראל", מסכם לאו ומוסיף: "צריך להביא אלינו אנשים מקצה המזרח, שיזכירו לנו שבתורת ישראל אנשי אמונה ותורה לא מתעסקים בחיפוש נגעים בזולת, אלא מעצימים אותו באלומות אור".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר