ביקור חשאי

בשליחות רוסיה: הרב בערל לאזאר ביקר באיראן

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, ביקר לפני כחצי שנה בחשאי בטהרן, בירת איראן, כחלק ממשלחת דיפלומטית של הרוסים. הרב נפגש עם ראשי הקהילה (בעולם)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הרב לאזאר עם הנשיא פוטין (צילום: ארכיון כיכר השבת)

הרב הראשי של רוסיה, הגאון הרב בערל לאזאר, ביקר לאחרונה בחשאי בטהרן בשליחותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהרב נחשב לאחד מהאנשים הקרובים אליו ביותר.

על פי הדיווח ב-ynet, הרב היה חלק מפמלייתו של ראש הבית התחתון ברוסיה (הדומה) ויאצ'סלב וולודין, שהגיע לביקור בן 24 שעות בראש משלחת רוסית גדולה שקיימה שיחות בפרלמנט האיראני שבטהרן.

את ההחלטה לצרף את הרב לאזאר למשלחת קיבל נשיא רוסיה פוטין. האיראנים התנגדו בתחילה לצירופו של הרב היהודי, אולם הרוסים התעקשו והתנו את קיום הביקור - שנועד לשפר את קשרי הסחר בין איראן לרוסיה - בהצטרפות הרב למשלחת.

הביקור שדבר קיומו נחשף רק כעת נערך ב-9 באפריל, מיד לאחר חג הפסח. הרב לזר יצא עם אחד מעוזריו והשניים דאגו כמובן להביא עימם אוכל כשר לטיסה ולזמן השהות במדינה.

במהלך הביקור בטהרן יצא הרב לאזאר לביקור נדיר במוסדות הקהילה היהודית בטהרן. הוא ביקר בבית הכנסת המרכזי ובבית ספר יהודי שחלק מהמורות בו הן מוסלמיות שיעיות עם חיג'אב. בכיתות תלויות תמונות של האייתוללה חומייני ושל המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי לצד פסוקים מהתנ"ך בעברית.

ברוסיה הדגישו כי במהלך ביקורו עסק הרב, אך ורק בסיוע לקהילה היהודית בשמירה על אורח חיים יהודי כשר במדינה הקיצונית. הוא נפגש עם ראשי הקהילה היהודית בעיר, שמע על הקשיים וצפה בילדים יהודים שמגיעים השכם בבוקר למוסדות הקהילה היהודית ומקבלים ארוחת בוקר לפני שהם הולכים לבית הספר בשל המחסור הכבד במדינה והעוני הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר