רגע אחרי הסקרים

רמי לוי ייקר את רוב מוצרי סל הקניות לחגים

השוואות עדכניות שמתפרסמות כעת, מוכיחות כי מעט לאחר שנודע כי סקרי השוואות המחירים בין רשתות השיווק נסגרו ויתפרסמו בסופ"ש האחרון, ייקר רמי לוי מוצרים רבים (צרכנות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רמי לוי, על רקע מדף מוצרים באחת מחנויותיו (צילום: Miriam Alster / FLASH90)

מקומם: המחירים של רבים ממוצרי הסל ברשת המרכולים של רמי לוי לראש השנה, התייקרו ביום חמישי האחרון, כשבוע וחצי לפני החג, ואחרי שהושלמו סקרי השוואות המחירים השונים בכלי התקשורת.

לפי הפרסום של כתבת הצרכנות ב-ynet, מירב קריסטל, מדובר בהתייקרות כמעט גורפת, של רוב מוצרי הסל לחג, שעולה בבירור מהשוואה של מחירי 27 באוגוסט (יום שני האחרון) אל מול מחירי 30 באוגוסט (יום חמישי האחרון).

החלק המקומם במיוחד בהתייקרות זו, הוא כאמור שהיא בוצעה לקראת השבוע שלפני החג בו נעשות רוב הקניות. מדובר ברוב המוצרים שמופיעים בדרך כלל בסלי החג, בעיקר מותגים מוכרים, כולל פריטים טריים.

ההשוואה שחשפה זאת, נערכה בכ-270 פריטים מ'סל החג', וגילתה התייקרויות של עד עשרות אחוזים. השוואה מעט ישנה יותר, של מחירי כ-718 פריטים - גם כאלו שאינם מוגדרים כפריטים לחג - מצאה כי 45% מהם התייקרו (כ-324 פריטים), בסכום כולל של 683.16 שקל.

הסקירה שפורסמה ב-ynet מציינת, כי אף שגם רשתות אחרות העלו מחירים, הם לא היו באותו היקף; רוב מחיריהם נותרו זהים וחלקם אף הוזלו. כך במחסני השוק, בחצי חינם וביוחננוף.

לאחר התייקרות זו ברמי לוי, הפכו הרשתות יינות ביתן ואושר עד להיות זולות יותר מרמי לוי - במוצרים מסוימים בהם הוא היה עד כה הכי זול.

אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

מרמי לוי נמסר בתגובה ל-ynet: "כל המבצעים אצלנו מסתיימים ב-31 לאוגוסט וזה כתוב באתר, היום יהיו מבצעים חדשים". ביחס לעובדה כי עליית המחירים, כולל מחירי מבצע, אירעה כבר ב-30 לחודש, נמסר עוד: "אז כיוון שזה היה קרוב לשבת, כי זה היה יום חמישי, אז זה נסגר. הקניות לחג מתחילות השבוע. הן מתחילות היום. לא בשבוע שעבר. אז יהיו מבצעים מותאמים לחג כי מעכשיו והלאה יקנו רק מוצרים טריים. את כל הדברים היבשים קנו בשבוע שעבר. אנשים לא קונים פריטים טריים שבועיים לפני החג. המבצעים שהיו נגמרו ומהיום תראו מבצעים מעמיקים בפריטים הטריים, בבשרים, בעופות בדגים, תראו שם מבצעים חסרי תקדים. בכל מה שקשור לירקות ופירות - המחירים יהיו ברצפה. כי אנחנו מתאימים את עצמנו לצרכנים".

גם בטריים יש עליית מחירים. עוף, פלפל, עגבניות - הקשתה הכתבת, ונענתה: "אנחנו מתחילם את המבצעים מחדש והמחירים בטרי יירדו שוב והמחירים שהיו בעוף יחזרו. דוגמא למבצעים במוצרים טריים: ק"ג פילה סלמון טרי ב-69.90 שקל, ק"ג אמנון טרי מנוקה מעצמות ב-19.90 שקל, ק"ג אסאדו טרי ב-39.9 שקל, ק"ג בשר בקר מס' שמונה - 18.90 שקל, ק"ג בשר בקר מס' חמש - 28.9 שקל בקנייה מעל 100 שקל, מוגבל ל-3-5 ק"ג".

במענה לשאלה למה לא להשאיר את המבצעים עוד שבוע - הרי אנשים לא מגיעים רק לקנות פריטים טריים וכמעט כל המוצרים במבצע התייקרו - נמסר מרמי לוי: "למרות זאת הם עדיין הרבה יותר זולים מאשר המתחרים. גם אם במשך שעה המחיר היה גבוה יותר משל המתחרים, אז שעה אחרי זה המחיר יתעדכן".

רמי לוי אף שלל את הסברה כי ההתייקרות עכשיו קשורה לזה שהסתיימו סקרי המחירים. "מה אכפת לי מהסקר? בכל בדיקה שאתם עורכים, לא בחגים, אנחנו לא יוצאים הכי זולים? לאורך כל הדרך אנחנו יוצאים הכי זולים כי זו האסטרטגיה שלנו: אנחנו זולים לא רק בחגים, אנחנו זולים כל השנה. ובלי להתבייש: בזכות רמי לוי שיווק השקמה הסל במדינת ישראל כ-25% יותר זול ממה שהוא היה צריך להיות. אם אנחנו לא היינו, לא היתה תחרות במדינת ישראל ואני שמח שגם המתחרים מורידים מחירים, כי אני לא יכול לשרת את כל עם ישראל, אבל אם לא היינו באזור האחרים לא היו מורידים מחירים. בלעדינו המחירים היו הרבה יותר גבוהים", סיים לוי את תגובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר