זעם בברוקלין

האנטישמי שהוביל הסתה נגד חב"ד - צעד בקראון הייטס

אל שרפטון, הכומר שהוביל הפגנות בקראון הייטס לאחר שילד שחור נהרג בתאונת דרכים, הגיע לצעוד במקום וכובד על ידי המושל, ראש העיר ובכירים נוספים • זעם בשכונה (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אל שרפטון (צילום: shutterstock)

אלפרד צ'ארלס שרפטון, כומר אפרו-אמריקני המוכר בכינוי אל שרפטון, צעד אתמול (שני) ברחובות קראון הייטס, מה שעורר את זעם התושבים.

על פי דיווח באתר היהודי 'אלגימיינר', לצד שרפטון צעדו בכירים כגון מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, ראש העיר ביל דה בלאזיו וחבר הסנאט המייצג את קראון הייטס, ג'סי המילטון. הצעדה התקיימה לרגל יום העבודה האמריקני.

אל שרפטון בצעדה (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווח באתר COL Live, תושבי השכונה השתדלו להישאר בבתיהם במהלך הצעדה, אך אלו ששהו באותה עת ברחובות נאלצו לראות את הפוליטיקאים, השומרים על קשר חם עם הקהילה החרדית, צועדים בגאווה לצד הכומר המסית.

ארגונים יהודיים פרסמו הודעות גינוי כנגד הצעדה שאירחה את שרפטון. "לצערינו, הקהילה האפרו-אמריקנית עיוורת כלפי אנטישמיות", מסרה הליגה נגד השמצה - ADL.

שרפטון, המוכר כמי שנקט בפעולות לא חוקיות למען השחורים בארה"ב ואף השמיע קריאות גזעניות ואנטישמיות בפומבי, ידוע כיריב מר של הקהילה היהודית בשכונה החבד"ית המוכרת.

זוג חב"די לצד ילד שחור בקראון הייטס (צילום: שאטרסטוק)

הדברים החלו לפני כעשרים שנה, כאשר תאונת דרכים שאירעה בשכונה במעורבות חסיד חב"ד גרמה למותו של ילד אפרו-אמריקני. שרפטון הוביל אז סדרת מחאות שהפכו למהומות אלימות, כאשר בחור ישיבה חב"די מאוסטרליה, יענקל רוזנבאום, נרצח בלינץ' אכזרי ויהודים רבים הוכו, חנויות נבזזו וציוד רב הושחת.

שרפטון הסית אז את ההמון השחור במהלך אירועי מחאה, קרא בהם קריאות אנטישמיות וערך הפגנה לא חוקית מול מרכז חב"ד 770 שבשכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר