עולם הרבנות בדריכות

בצהריים: 150 חברי הגוף הבוחר יבחרו את מועצת הרבנות

ראשי ערים, ראשי מועצות דתיות, שרים, חברי כנסת, נציגי שר הדתות ונציגי הרבנים הראשיים ייבחרו היום את עשרת חברי מועצת הרבנות הראשית • ה'דיל': צילום המצב הקיים • סיקור מיוחד (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת הרבנות. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

היום המכריע: מאה וחמישים חברי גוף הבוחר יגיעו בשעות הצהריים (רביעי), בין השעות 15:00 ל-18:00, לאולם מועצת הרבנות הראשית בירושלים, בכדי לבחור את עשרה חברי מועצת הרבנות. כחצי שעה לאחר תום ההצבעה יכריז מזכיר ועדת הבחירות הרב חזקיהו סאמין על תוצאות הבחירות.

הגוף הבוחר בנוי מ-80 רבנים, ו-70 אישי ציבור - בהם ראשי ערים, שרים, חברי כנסת, ראשי מועצות דתיות, נציגי שר הדתות וכמובן נציגי הרבנים הראשיים.

פתק ההצבעה לרבנים הספרדים

במועצת הרבנות הראשית מכהנים שבעה עשר חברים, כאשר ביניהם ישנם שבעה קבועים כדוגמת הרבנים הראשיים, הרב הצבאי הראשי, ורבני הערים ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע, ולצידם, ישנם עשרה חברים שעומדים לבחירה מידי חמש שנים.

בסיעות החרדיות ובמפלגת 'הבית היהודי' הגיעו להסכמה כי לא יהיו שינויים בהרכב המועצה, שנבחרה על ידי גדולי ישראל מרן פוסק הדור רבנו עובדיה יוסף זצ"ל ומרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצ"ל, כך שהנציגים יביעו אמון מחודש בחברי המועצת הקיימים כיום.

הערכה היא שאכן כך יתנהלו הדברים וחברי המועצה ייבחרו מחדש, אך שבמידה ויהיו שינויים בהרכב המועצה, הרי שזו תהיה מכה למפלגות החרדיות.

פתק ההצבעה לרבנים האשכנזים

יחד עם זאת, שינוי אחד כן יהיה והוא בחירת חבר מועצה ספרדי חדש, שכן עשרת החברים מחולקים שווה בשווה בין הספרדים לאשכנזים. בשנה האחרונה פרש הגאון רבי אברהם יוסף מתפקידו, כך שכעת צפוי להיבחר רב ספרדי שימלא את מקומו.

במסגרת ההסכמות בין המפלגות הדתיות והחרדיות הוסכם כי מי שיזכה לתמיכת הסיעות יהיה הגאון רבי יצחק לוי, רבה של 'נשר' ומקורבו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

יצוין כי הגאון רבי אליהו אלחרר, רב העיר מודיעין, הגיש אף הוא את מועמדותו אך אינו זוכה לתמיכת החרדים. גם בבחירות הקודמות התמודד הרב אלחרר, אך לא זכה לאמון חברי האסיפה הבוחרת. הגאון רבי יוסף יצחק שלוש, יו"ר ארגון רבני ההתיישבות שנהנה מאהדת הרבנים, הגיש גם את מועמדותו.

רגע לפני הבחירות

מנגד, בגזרה האשכנזית, ראש מכון פוע"ה הרב מנחם בורשטין, הודיע כי החליט להסיר את מועמדותו מחשש לפגיעה בחברי המועצה המכהנים. "מתוך רצון שלא לפגוע ברבנים שכיהנו בעבר כחברי מועצת הרבנות הראשית הריני מודיע כי אני מסיר את מועמדותי כמועמד למועצת הרבנות הראשית", הודיע הרב.

'חבר מועצת הרבנות הראשית' נחשב לתפקיד יוקרתי, שכן - ה'מועצת' נחשבת כמועצה העליונה בעולם הרבני, בטח בקרב רבני הערים והיישובים.

ההוראות בקלפי

מועצת הרבנות הראשית מתכנסת אחת לשלושים יום, בממוצע, ומעתה מי שיעמוד בראשה הוא הראשל"צ הגר"י יוסף. כמו כן, רבה של ירושלים הגר"ש עמאר צפוי להיכנס לתפקידו כחבר מועצת הרבנות, שכן רבה של ירושלים זוכה לחברות ללא בחירה, ובשנה הקרובה צפוי הרה"ג ר' אריה שטרן לסיים את תפקידו במסגרת החלוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר