הקרב על המקומות

המאבק בישיבת פוניבז': ניסיון לכפות פשרה על הצדדים

הקרב בישיבת פוניבז' פרץ בתחילת 'זמן אלול' בעקבות מאבק על מקומות בהיכל הישיבה. במשטרה מנסים להגיע לפשרה עוד לפני ראש השנה, אך כרגע לא זוכים לשיתוף פעולה של הצדדים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל הישיבה. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

במהלך השבוע האחרון, כמעט מידי יום בשעות אחר הצהריים, אנו מתבשרים על מהומות בהיכל ישיבת פוניבז', כאשר רק בנס אין נפגעים, מלבד פציעות קלות. המאבק פרץ לו ב'זמן אלול' הנוכחי בשל מריבה על מקומות הישיבה ב"סדר שני" (סדר בקיאות. ש"כ).

לפני כשנתיים, הגיעו הצדדים להסכמה על זמני התפילות בימי החול, כאשר בתפילת מעריב צד צפון בידי המחבלים וצד דרום בידי השונאים, והטור האמצעי מחולק שווה בשווה. החלוקה יצאה אל הפועל בהתערבות מפקד מחוז דן במשטרה.

בזמני סדרי הלימוד, עד לזמן הנוכחי, לא היו מהומות והפרעות, אך עם תחילת 'זמן אלול', בשל הצפיפות הרבה לאור התלמידים החדשים, התנהל קרב על כל משבצת בבית המדרש, ובעיקר על כמה מקומות בודדים ספציפיים שהציתו את המאבק הכללי.

מעצרים בישיבה, השבוע (צילום: אבי ר.)

המאבק על המקומות הבודדים הביא לכך שכל בית המדרש נראה כזירת קרב ואיש הישר בעיניו יעשה. חלק מהבחורים אף ניצלו את המצב וניסו, בחסות המאבק והמהומה, להשתלט על מקומות קבועים של בחורים אחרים.

הבלגן הוביל לכך שחלק מהבחורים אף מגיעים להיכל הישיבה כשהם מצוידים בגז מדמיע, כאשר היו בחורים שהשתמשו בהתזת אקנומיקה במהלך המהומות. הסטנדרים, גם הם הפכו לכלי נשק שבו משתמשים הצדדים בתוך בית המדרש, מול ארון הקודש, במאבק על המקומות.

ל"כיכר השבת" נודע מפי גורמים בכירים במשטרה כי יש רצון לסיים את הסאגה עוד לפני ראש השנה ולכפות על הצדדים הסכם שיחלק את בית המדרש באופן קבוע. "הבעיה", אומר גורם משטרתי, "שאין שיתוף פעולה של הצדדים וראשי הפלגים לא יושבים למשא ומתן כפי שהיה בעבר".

בחור מפלג השונאים אומר ל"כיכר השבת" על הרצון לחלק את בית המדרש כי "כולם יודעים שבסדר שני 80% מבית המדרש היה בידינו, המחבלים היו בכלל בבית המדרש 'פרלמן' וב'סגל'. פתאום בתחילת הזמן הם החליטו להפר את הסטטוס קוו ולהופיע בבית המדרש המרכזי. לבחורים שלנו יש חזקות של שנים רבות - אי אפשר ברגע אחד לבוא ולהפר הכל".

לדבריו, "יש להם את בית המדרש בשבתות וחגים וימים נוראים. יש להם פנימיות, וזאת תוך ויתור של ראשי הישיבה שלנו למען השלום. אבל יש להם מנה רוצים מאתיים, ובשיטות של מאפיה הם באים ועושים מהומות, כמו משפט שלמה, להם לא אכפת שיחלקו חצי חצי".

בנתיים במשטרת רמת גן יושבים 12 בחורים שנתפסו, לטענת המשטרה, על חם כשהם מתיזים גז מדמיע ומעוררים מהומות. יצוין כי העצורים משתייכים לשני הפלגים בישיבה.

אמש הופצה ברשת הוואטסאפ תמונה של מצלמות האבטחה מבית המעצר בה נראים הבחורים בתאי המעצר במשטרת רמת גן.

כפי הנראה, כל העצורים לא יובאו להארכת מעצרם וישוחררו בתנאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר