ספר חדש

כשהנשיא טראמפ ביקש להרוג את בשאר אסד

על פי הספר "פחד: טראמפ בבית הלבן" שכתב העיתונאי האמריקני החשוב בוב וודוורד, עוזריו של הנשיא מתעלמים מהוראותיו ומפחדים להציג לו פרטי מידע מסוימים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

המתקפה של הדמוקרטים הליברלים על הנשיא טראמפ ממשיכה והפעם בדמותו של ספר חדש מהעיתונאי בוב וודוורד ממנו התפרסמו כמה קטעים. על פי הספר, זמן קצר לאחר שנשיא סוריה בשאר אסד תקף את אזרחיו בנשק כימי, באפריל 2017, התקשר טראמפ לשר ההגנה שלו, ג'יימס מאטיס, ובפיו בקשה מפתיעה. "בוא נהרוג אותו, בוא ניכנס פנימה ונהרוג הרבה מהם".

על פי הספר, באותה שיחת טלפון אמר מאטיס לטראמפ שהוא מיד מטפל בזה, אולם מיד לאחר שניתק את שיחת הטלפון הוא אמר לעוזר בכיר: "אנחנו לא הולכים לעשות שום דבר מזה. אנחנו הולכים להיות הרבה יותר שקולים". הצוות לביטחון לאומי פיתח אופציות של תקיפות אוויריות קונבנציונליות שטראמפ אישר בסופו של דבר, ולמעשה היועץ התעלם ממנו.

מהקטעים שפורסמו אמש (שלישי) מהספר "פחד: טראמפ בבית הלבן" ב"וושינגטון פוסט" עולה תמונה דומה לגבי מספר מקרים שבהם עוזרים התעלמו מהוראות הנשיא המפורשות, וזאת כדי להגן לתפיסתם על ביטחון ארה"ב.

וודוורד הוא מבכירי העיתונאים בארה"ב. הוא האיש שחשף את פרשת ווטרגייט המפורסמת, יחד עם העיתונאי קרל ברנשטיין, פרשה שהביאה להתפטרותו של הנשיא ניקסון. לספרו החדש הוא ראיין עשרות אנשים, ובהם יועצים בכירים ויועצים לשעבר בבית הלבן. הספר טוען, כי עוזריו הבכירים של טראמפ נהגו להעלים משולחנו בחדר הסגלגל מסמכים, וזאת כדי שלא ייחשף למידע מסוים או כדי שלא יחתום על צווים שהם ראו בהם סכנה לביטחון הלאומי של ארה"ב. על כך כתב וודוורד בספרו "ההחלטה של הצוות להעלים מסמכים ממנו, היא 'התמוטטות עצבים' של הזרוע המבצעת של המעצמה הגדולה בעולם".

וודוורד טוען בספרו, כי היועצים הבכירים דואגים מהתנהגותו "הלא יציבה, מבורותו ונטייתו לשקר" של הנשיא. על פי הספר, באחת הישיבות התרעם טראמפ על כך שארה"ב מחזיקה כוחות צבא גדולים בדרום־קוריאה, ושאל למה בכלל צריך נוכחות אמריקאית שם. על כך השיב לו מאטיס: "אנחנו עושים זאת כדי למנוע מלחמת עולם שלישית".

ג'ון דאווד, עורך דינו לשעבר של טראמפ, כינה אותו לכאורה "שקרן", ואמר לו בפניו כי אם יעיד בפני התובע המיוחד רוברט מולר הוא "ימצא עצמו בחליפה כתומה של אסירים בכלא". במקביל נטען, כי טראמפ כינה את שר המשפטים שלו ג'ף סשנס "מפגר" ו"דרומי מטומטם שלא מסוגל להיות עורך דין במשרד קטן באלבמה".

הציטוטים הקשים ביותר בספר הם מפי ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי. בעבר כבר דווח כי הם אינם מסתדרים וכי הוא על סף עזיבה. בספר הוא מצוטט כמי שאמר על טראמפ: "הוא אידיוט. זה חסר תועלת לנסות ולשכנע אותו במשהו. הוא ירד מהפסים. אנחנו בעיר המשוגעים (Crazytown). אני לא יודע למה אנחנו כאן. זה הג'וב הגרוע ביותר שהיה לי".

אמש הכחיש קלי כי קרא אי פעם לטראמפ "אידיוט". הבית הלבן אמר בתגובה, כי הספר הוא "אוסף של סיפורים מומצאים, המבוסס על עובדים ממורמרים לשעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר