טעות בחברון

קצין איים בנשק על פלסטיני שחילץ חרדי

פלסטיני בן 70 שסייע לחלץ צעיר חרדי שנקלע בטעות לחלק הפלסטיני של שכונת אבו סנינה בחברון, ספג איומים והשפלות מצד קצין צה"ל. דובר צה"ל: המפקדים התנצלו בפניו (חדשות)

הצעיר החרדי שחולץ (צילום: דוברות המשטרה)

פלסטיני בן 70 שסייע לחלץ צעיר חרדי שנקלע בטעות לחלק הפלסטיני של שכונת אבו סנינה בחברון, ספג איומים והשפלות מצד קצין צה"ל שהגיע למקום, כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

אדריס זהדי, בן ה-70 ממזרח ירושלים, זיהה ביום שישי האחרון את הצעיר החרדי שטעה בדרכו. תושבי המקום הפלסטינים החלו להקיף את הצעיר ולאיים עליו. זהרי, נחלץ לעזרתו, גונן עליו והזעיק את כוחות צה"ל.

"הייתי בהלוויה של בן אחי וכשסיפרו לי מה קורה, עזבתי הכול והגעתי לשם", סיפר ל'ידיעות אחרונות', "ראיתי בחור חרדי יושב על כיסא, רועד מפחד ומוקף באנשים. דיברתי איתו בעברית ואמרתי לו: 'אל תפחד, אתה באחריותי עכשיו'. הזהרתי את כל הנוכחים שלא יתקרבו אליו ושלא יגעו בו, החזקתי את ידו ולקחתי אותו איתי".

זהדי הוביל את הצעיר החרדי תוך שהוא יוצר קשר עם המשטרה ועם צה"ל, כדי שיחלצו אותו. "אמרתי להם שאני חייב לחזור להלוויה ושאם אני אעזוב את הישראלי - הוא מיד יותקף", סיפר.

כעבור כמה דקות הגיעו לנקודת המפגש שסוכמה שתי מכוניות, מאחת מהן ירדו שני קציני משמר הגבול ומהמכונית השנייה ירד קצין צה"ל.

זהדי מחלץ את החרדי (מתוך ynet)

הקצין החל לנופף בנשקו באיום ולצעוק על זהדי שיסתלק מהמקום. "הוא צרח עליי ואמר לי 'יאללה לך מפה! לך עכשיו!', כשהנשק מכוון לעברי. כל האנשים שהיו לידי ברחו מיד כשהם ראו מה הוא עושה. הייתי בהלם. לא הבנתי למה הוא עושה את זה. אני עושה טובה ומציל ישראלי וזה מה שמגיע לי?", תוהה זהדי.

"כולם מסביב צחקו עליי ואמרו לי: 'תראה מה קיבלת במקום שיגידו לך תודה'", הוא מספר, "מה הקצין הזה בעצם הראה לכל מי שהיה שם? הוא הבהיר להם שאם הם נקלעים למצב דומה - אז עדיף שלא יתערבו ויעזרו אלא ייתנו לישראלי להיפגע או למות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום שישי האחרון התקבל דיווח אודות כניסת אזרח ישראלי לתוך שכונת אבו סנינה בחברון. כוח צה"ל וכוח מג"ב שהיו בקרבת מקום הגיעו מיד על מנת לחלצו. בשלב זה הוקף האזרח בעשרות פלסטינים מקומיים, כשאחד מהם אחז בו. קצין צה"ל שנכח באירוע חשש כי האזרח נמצא בסכנה, הדף את הפלסטיני שאחז בו וצעק לעבר ההמון סביבו.

"בדיעבד התברר כי הפלסטיני אשר אחז באזרח הישראלי הינו תושב מקומי אשר הגן עליו מפני ההמולה והוביל אותו לכיוון הכוחות. בהמשך, התנצלו המפקדים בפני הפלסטיני על אי ההבנה והודו לו על סיועו בחילוץ האזרח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר