הערכות במשטרה

אלו שלושת המועמדים הבאים למפכ"לות

על פי גורמים במשטרה מסתמן כי השר לבטחון פנים גלעד ארדן לא ימשיך את כהונתו של רנ"צ אלשיך והוא יפרוש. כדי למנוע קשיים בהליך המינוי יוצעו שלושה מועמדים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משמאל יורם הלוי, באמצע צ'יקו אדרי ומימין דוד ביתן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ודוברות המשטרה)

בעוד שלושה חודשים יסיים רוני אלשיך את תפקידו כמפכ"ל המשטרה ומסתמן כי ההחלטה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן היא למנות מפכ"ל חדש ולא להאריך את כהונתו של אלשיך בשנה נוספת כפי שהוא יכול לעשות ייתכן שבשל היחסים העכורים בין המשטרה לליכוד בשל חקירותיו של ראש הממשלה והיחס לו זוכה משפחת נתניהו מהמשטרה.

כלקח מפרשת גל הירש, שהיה המועמד היחיד שאושר אך אז נפתחה נגדו חקירה שטרפה את כל הקלפים, הפעם ארדן צפוי להביא בקרוב שמות של שלושה ניצבים לאישור ועדת גולדברג הממונה על מינויי בכירים.

על פי הפרסום ב-ynet, שמותיהם של הניצבים הבאים לקראת בחירה אפשרית לתפקיד המפכ"ל: מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי שעמד בעבר גם בראש מחוז תל־אביב וגם בראש מחוז ירושלים. ייתכן ולוועדה יישלח גם מועמד רביעי: ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז דרום. כהן, שכיהן בעבר גם כמפקד מחוז מרכז, הוא אחיו של המפכ”ל לשעבר דודי כהן.

כאמור, על אף שעדיין ארדן לא הודיע באופן סופי על החלטתן, במשטרה מעריכים כי ארדן לא יאריך את כהונתו של רוני אלשיך. העובדה שארדן עדיין לא הודיע על הארכת כהונת המפכ"ל ומנגד הטענות שהשמיע אלשיך כנגדו באוניברסיטת בר אילן, מעידים כי השניים מבינים שאלשיך לא ימשיך בתפקיד ויוחלף בעת סיום כהונתו.

"זה לא בריא לארגון שלא יודעים מה קורה עוד שלושה חודשים", טען אלשיך, "אני עושה הכול כדי שתפקוד המשטרה לא ייפגע ועושה כאילו יש לי עוד 20 שנה. לא עצרנו כלום - כולל סבבי מינויים - וזה עובד טוב מאוד. אני לא יודע אם זה משפיע על ראש אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר