"פורצת דרך"

האמנית החרדית עיצבה מתנת פרידה לברקת

"זאת אומנות יהודית, המבוססת לכל אדם בנפרד, לפי אישיותו ותפקידו", הסבירה הערב רות אטיאס את יצירתה המיוחדת, שהוגשה כמתנת פרידה לראש העיר היוצא של ירושלים (מעניין)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מנכ"ל העירייה חותם על היצירה (באדיבות המצלם)

14 שנה כיהן ניר ברקת בתפקיד בעיריית ירושלים, 10 שנים כראש העיר וארבע שנים כיו"ר האופוזיציה. לקראת הבחירות הקרובות התלבט ברקת ארוכות האם להמשיך לקדנציה נוספת או לפרוש, כשלבסוף החליט כידוע ללכת לפוליטיקה הארצית, התפקד לליכוד וככל הנראה יכהן כח"כ או אולי אף כשר בממשלה הבאה.

על מקומו בכיסא הנחשק ניטש קרב מר בין שלל מועמדים ומגזרים, כשלבסוף תושבי הבירה יבחרו באלקין, ליאון או ברקוביץ', ואולי בכלל תקבל ירושלים ראש עיר חרדי בשם יוסי דייטש.

בטקס פרידה שנערך הערב (רביעי) בבריכת הסולטן, לכבודו של ברקת, הגיש מנכ"ל העיריה אמנון מרחב מתנה אומנותית לראש העיר היוצא, שעוצבה כך מתברר בידיה של האמנית החרדית רות אטיאס.

היצירה משלבת פסוק מן המקורות המכיל את שמו של 'ניר' (ברקת) ומקפלת בתוכה אלמנטים אייקוניים וצבעים המבטאים לדעתה את אישיותו. אטיאס הסבירה, כי זאת אומנות יהודית פורצת דרך, המבוססת לכל אדם בנפרד לפי אישיותו ותפקידו.

(צילום: ג'קי לוי)

אמנון מרחב הוסיף ואמר לברקת: "יש כאן פסוק שמקפל את עשר השנים שהיית עם הכתר בירושלים, "בונה ירושלים אמן" - אותיות ניר, ומעליו ציור הלוגו של ירושלים, אריה. "בנית, יצרת והצמחת את ירושלים", אמר לו המנכ"ל.

האומנית החרדית רות אטיאס סיכמה: "אני משתמשת בקלף אמיתי, בצבעים עזים ועכשוויים ובשילוב זהב טהור 24 קארט. קיבלתי פניה ממנכ"ל העירייה להכין יצירה מעין זו, לאחר שראו חותם מיוחד שנשאר מעבודות קודמות שעשיתי, עבור אנשים בקרב האצולה היהודית בארץ ובעולם. בעבר הוזמנה יצירה אחרת ליו"ר הכנסת אדלשטיין, ולפני שבועיים נשיא המדינה הגיש יצירה דומה לסגן שר הבריאות ליצמן".

מנכ"ל העירייה חותם על היצירה
(צילום: ג'קי לוי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר