פרסום ראשון

דרעי הכריע: אופיר שלוש המועמד לראשות מועצת עמנואל

יו"ר ש"ס הכריע להריץ את אופיר שלוש לראש מועצת עמנואל, וזאת לאחר שוועדת הרבנים לא הגיעה להסכמות. גורם בש"ס: "ניסינו אבל לצערי לא הצלחנו להגיע להסכמות" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי בעמנואל. ארכיון (צילום: יגאל לוי)

פרסום ראשון: אחרי שתי מערכות בחירות סוערות בישוב, במפלגות החרדיות ביקשו להגיע להסכמה על זהות המועמד לראש מועצת עמנואל, ועדת רבנים שאיגדה את כלל רבני הישוב, ספרדים, אשכנזים ותימנים, ישבה על המדוכה תקופה ארוכה אך לא הצליחה להסכמות.

עם זאת, הרבנים נטו להעדיף את משה חזקיה, פעיל ש"ס מוכר בישוב, אלא שאז התערב ראש המועצה עזרא גרשי וטען בפני הרבנים - מדוע הם מדיחים אותו. ועדת הרבנים החליטה לעלות את הסוגיה למעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שהתנגד להדחת ראש המועצה המכהן.

בש"ס הבינו כי מוועדת הרבנים לא תבוא הישועה, והשבוע החליט יו"ר המפלגה אריה דרעי להריץ בישוב את אופיר שלוש, איש עסקים מוכר, שבין היתר משווק את הפרויקטים החדשים בישוב המתפתח.

גורם בכיר בש"ס אמר ל'כיכר השבת': "ניסינו במשך מספר חודשים להגיע להבנות על מועמד מוסכם. ועדת הרבנים התכנסה מספר רב של פעמים, אבל לצערי לא הצלחנו להגיע להסכמות, לכן בש"ס הוחלט לתמוך במועמדותו של אופיר שלוש. אני קורא לכלל הציבורים והקהילות להתאחד מאחורי מועמדותו".

לדבריו, ''למרות שש"ס יכולה לנצח את הבחירות בישוב, ניסינו להגיע להבנות עם הקהילות החסידיות, אבל הם סירבו לקבל את ההצעות שהצגנו בפניהם".

גורמים אחרים במפלגה רמזו כי סירובה של הקהילה החסידית להצעות ולמועמדים שהועלו בפניהם היא משום שהם רוצים רק מועמד אשכנזי, דבר שהוא לא סביר בישוב שרובו המוחלט מזרחי.

על פניו, בפני ש"ס, שסימנה כבר לפני מספר חודשים את ראשות המועצה כיעד בבחירות הקרובות, ניצב אתגר לא פשוט. אומנם הקול האשכנזי בישוב שווה רק כ-29%, אבל הבחירות האחרונות בהן התמודד גרשי מול אליהו גפני, הסתיימו בניצחון דחוק מאוד לגרשי, שגבר על המועמד האשכנזי ב-25 קולות בלבד. עם זאת, בש"ס בטוחים כי מועמד חדש ואהוד בעיר כאופיר שלוש יצליח לגרוף אחריו ולנצח בפער כל מועמד.

עזרא גרשי הבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "שוחחתי עם הרבנים המקומיים ועם ראשי ש"ס. שהבהירו כי המהלך להבאת נציג חדש לראשות המועצה, ייעשה במידה ולא אתמודד לראשות". לדברי גרשי, "הכל נעשה בתיאום ובכבוד הדדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר