בית המשפט: דיוני 'דומא' יתקיימו בדלתיים פתוחות

לאחר סדרת דיונים בדלתיים סגורות, קבע בית המשפט בלוד כי הם ייפתחו לציבור, במגבלות מסויימות • עם זאת, הדיונים הקודמים - ובהם עדויות אנשי שב"כ - יישארו חסויים (משפט)

בני משפחת דוואבשה בבית המשפט (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

לאחר סדרת הדיונים בפרשת דומא שהתקיימו בדלתיים סגורות, קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי הם ייפתחו לציבור, במגבלות מסויימות, האישור מגיע לאחר עתירה של "ידיעות אחרונות".

בפרשת הפיגוע, שבו נשרפו למוות בשנתם שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא ב-2015, התנהלו הדיונים עד כה בדלתיים סגורות, אך מכאן ואילך הם ייפתחו לציבור. ההחלטה התקבלה הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד לאחר בקשת "ידיעות אחרונות".

יצויין כי עם זאת, לא יותרו לפרסום הפרוטוקולים הקודמים במשפט, ביניהם עדויות אנשי שב"כ. כמו כן הוחלט להטיל מגבלות מסוימות על הפרסומים העתידיים.

הפגנה בעד בן אוליאל והקטין (צילום: Roy Alima, פלאש 90)

לפי ההחלטה, שמו של הקטין הנאשם לא יפורסם. הקטין מואשם בקשירת קשר לביצוע רצח, לצד הנאשם המרכזי עמירם בן אוליאל, שמואשם ב-3 עבירות של רצח בכוונה תחילה, שתי עבירות ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

לדברי עורך דינו של הקטין, "אנו רואים חשיבות ציבורית ראשונה במעלה לחשיפת האמצעים שהופעלו נגד הקטין במהלך תקופת חקירה נמרצת. ראוי שהציבור ייחשף להתנהלות השערורייתית הזו".

עו"ד יצחק בם המייצג את בן אוליאל מסר בתגובה: "לצערי החלטת בית משפט המחוזי באה מאוחר מדי. חבל שהשלב הקודם, בו פירטו חוקרי השב"כ באלו אמצעים הם הוציאו את ההודאות מן הנאשמים היו בדלתיים סגורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר