מרדכי אזולאי "רוצה להידלק על אבא"

"לפיד שדולק" הוא סינגל הבכורה לזמר והיוצר הצעיר מרדכי אזולאי. שיר שנכתב באומן ועוסק בהתקרבות לבורא עולם לא משנה מי אתה ולאיזה ציבור אתה משתייך. על העיבוד אחראי אביו יצחק אזולאי (סינגלים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)
מרדכי אזולאי, בן 20, למד בישיבת תורת החיים, וכיום הוא מדריך טיולים ליהודים בנגב ורחבי הארץ. מגיל צעיר, מספר מרדכי, הוא נמשך מאוד לעולם המוזיקה והנגינה, והגיטרה שלו הפכה לבת לווייתו ולנחמה ללב ברגעים של השתוקקות והשתפכות. הוא למד שנים מספר בישיבה, ולפני כשנה הוא החליט שהגיע הזמן לצאת אל המרחב ואל הטבע, ולפגוש יהודים במרחבי הארץ, בשביל להתחבר ולהתאהב בעם ישראל.
״אני נמצא בעולם שבין הישיבה לבין הטיולים שמפגישים אותי עם העם הכי מתוק בעולם״. אזולאי, מחובר מאוד לשלישייה המוכרת בנחלת החרדלי״ם של ״תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל״, לומד הרבה חסידות, והספר שלו זה התנ״ך.
המפגשים החדשים עם עם ישראל ברחבי הארץ, מול הנופים היפים של ארץ ישראל והקדושה השופעת שם, פותחים לו ערוצים חדשים של אור, וברגעים כאלו הוא לפעמים מלחין על הגיטרה שלו, שירים שפורצים החוצה מעומק הלב.
השיר ״לפיד שדולק״ נכתב לא מזמן אצל קברו של רבינו נחמן באומן, ברגעים של התבודדות מול נרות החנוכה, בשעות המאוחרות של אחת מלילות החנוכה בשנה האחרונה.
״הייתי בציון, ואני רואה מחזה מרגש ונוגע עד דמעות. מעגל קטן של שבע יהודים רוקדים ״אתה בחרתנו״, אחד ספרדי, השני מזרוחניק, השלישי חסיד אשכנזי, וביניהם אני רואה בחור חילוני צעיר ומתוק שמחזיק ב׳תיקון הכללי׳ ועיניו דומעות כמו ילד קטן, מספר אזולאי, "כשראיתי את זה אמרתי לעצמי: ״רבונו של עולם, תראה מה זה, איך כל יהודי הוא ממש לפיד אש שדולק״! זה האיר בי פתאום שכל אחד מאיתנו רוצה למעשה רק דבר אחד, רק את השם. רק להידלק ולהידבק באבא. ההשראה הזאת ליוותה אותי עד נרות החנוכה, ושם נכתב השיר, כמו משמים ירד לי. המילים של השיר ׳כל יהודי הוא לפיד שדולק׳ קוראים תיגר מול הנורמות שקובעות לנו שרק מי שנראה ועושה כך וכך הוא היהודי הטוב והנכון. אבל האמת העמוקה היא שבתוך תוכינו כולנו לפידים של אש להשם יתברך״.
בעצת ועידוד חבריו וקרוביו שהתלהבו על השיר והתחברו, הוא החליט להוציא את השיר שנכתב באומן, לקראת ראש השנה. כבן למשפחה מוזיקלית, הם עבדו ביחד על השיר, כאשר אביו, המוזיקאי המוכשר יצחק אזולאי ישב על ההפקה והעיבוד המרגש לשיר של הבן, אחיו נתן אזולאי, על התופים, ואילו עמית יצחק הענק על הגיטרות והבס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר