ביה"ד ירושלים

היועמ"ש מנדלבליט כנגד מינוי מקורבי הרבנים הראשיים

אביחי מנדלבליט עצר בינתיים את קידום קרובי משפחתם של הרבניים הראשיים, הגאון רבי מרדכי רלב"ג והגאון רבי מרדכי טולדינו שימתינו בינתיים ולא ייכנסו לתפקידם החדש (חדשות בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשל הד"ר אביחי מנדלבליט נגד קידום קרובי משפחתם של הרבניים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

מדובר במינוי הגאון רבי מרדכי רלב"ג, גיסו של נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו, לתפקיד ראב"ד ירושלים. וקידום הגאון רבי מרדכי טולדנו, גיסו של הראשל"צ הגר"י יוסף, לתפקיד אב"ד בירושלים.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מי שמחליט על קידום דיינים הוא הרב הראשי המכהן באותה עת בתפקיד נשיא בתי־הדין., אלא שהפעם, בגלל הקירבה המשפחתית לשני הדיינים המועמדים לקידום, הוחלט כי תוקם ועדה שתחליט על המינויים. בוועדה היו חברים הגאונים רבי זבדיה כהן ורבי בנימין אטיאס לצד חבר ביה"ד הגדול רבי מכאל עמוס. כאשר השלושה מכהנים בבתי הדין וכפופים לנשיא.

על פי הדיווח בעיתון, במשרד המשפטים זיהו בעוד מועד את המוקש הזה, והיועמ"ש דרש מהרבנים הראשיים שלוועדה ימונו דיינים בדימוס. אבל ברבנות התעלמו מהדרישה בטענה שלא נמצא אף דיין בגמלאות שיוכל לכהן בוועדה - וכך קרה שדיינים הכפופים לרבנים הראשיים קידמו את קרובי משפחתם של הרבנים.

על פי גורמים בבתי הדין שצוטטו הבוקר בעיתון, מדובר ב"ועדה תפורה ששימשה לא יותר מחותמת גומי". משרד המשפטים עודכן על הרכב הוועדה רק בדיעבד, כלומר אחרי שהחליטה על קידומם של הגיסים. מסיבה זו, לפני שבועיים הקפיא מנדלבליט את קידומם של שני הגיסים.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות": "בעקבות פניית היועץ המשפטי לרבנות הראשית לפני מספר חודשים בעניין מינוי אב בית־דין וראש אבות בתי־הדין, סוכם שככל שיהיו מועמדים בעלי קרבת משפחה לאחד הרבנים הראשיים, מועמדותם תיבחן על־ידי ועדה של דיינים בדימוס. הנהלת בתי־הדין הודיעה שלא עלה בידה למנות דיינים בדימוס רלוונטיים, ומשכך הורכבה הוועדה מדיינים מכהנים.

"בעקבות החלטת הוועדה בהרכב האמור, התקבלו במשרד המשפטים טענות ביחס להתנהלותה, ואלו הועברו להתייחסות הנהלת בתי־הדין הרבניים. במקביל, התבקשה הנהלת בתי־הדין שהמועמד שנבחר לא ייכנס לתפקידו עד להשלמת הבירור. במהלך השיח שהתנהל בעניין זה, התבקשה הנהלת בתי־הדין הרבניים מספר פעמים למנות ועדה שתורכב מדיינים בדימוס. במסגרת שיח זה הובהר על ידי הנהלת בתי־הדין הרבניים במענים חוזרים ונשנים כי הדבר אינו אפשרי ממספר טעמים".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקת משרד המשפטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר