מחאות העסקנים לא עזרו

"לא רק סינים": כך חולל החג בעבודות הרכבת הקלה בב"ב

בימי ראש השנה נמשכו עבודות הרכבת הקלה בתוואי שעובר בשטח העיר בני ברק, כשעל פי עדויות תושבים היו בין הפועלים גם יהודים - שחיללו כך את החג בפרהסיה • העירייה: הפועלים סינים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עבודות הרכבת בבני ברק (צילום: בעריש פילמר)

עבודות הרכבת הקלה בתחומי העיר בני ברק נמשכו גם בימי ראש השנה על-ידי פועלים סינים ומנהלי עבודה יהודים - מעל ומתחת לקרקע, כך נודע ל"כיכר השבת".

בעיריית בני ברק אמנם החליטו לבטל את היתר הבניה שניתן בזמנו על-ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה לחברת שפיר מבנים והנדסה, להקמת מפעל בטון זמני לצורך עבודות הרכבת, וזאת במסגרת כתב התחייבות בלתי חוזרת למתן ההרשאה ולהיתר הבניה, כשבגוף כתב ההתחייבות מצוין חד-משמעית שבכל מקרה של חילול שבת, יכולה הוועדה לבטל לאלתר את היתר הבניה, אך בשטח שום דבר לא השתנה.

בשבת האחרונה יצאו תושבים רבים למחות נגד חילולי השבת הנערכים במתחם העבודות בעיר. הגאון רבי יהודה אריה שוורץ, רב שכונת קרית הרצוג, יצא עם כארבעים מתפללים בשעות אחר הצהריים של שבת, וגילה מלבד העובדים הזרים גם עובד יהודי. יצוין כי העבודה התבצעה מעל הקרקע. יחד עם הרב שוורץ, נכח במקום הרב שלמה גולדנטל, מ'דגל התורה', שהבהיר לפועלים שאסור להם לעבוד לפי החוק.

חנוך זייברט, ראש העיר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כמו כן הגיע למקום הגאון רבי יעקב סגל, ראש ישיבת 'ברכת יוסף', כדי למחות נגד חילולי השבת, וכן הגאון רבי אשר ברסלוייאר, ראש כולל הר"ן בשכונה, שערך גם הוא מחאה.

פעיל השבת חיים זלץ ביקר מספר פעמים בשטח העובדות בין כביש 4 לשכונת קרית הרצוג ולטענתו ראה יהודים שעובדים במקום בשבת.

ברקע הדברים, ל"כיכר השבת" נודע כי בעירייה ישנם חילוקי דעות האם לפנות לבית המשפט נגד העבודות בשבת. היועץ משפטי של העירייה טוען כי אין כל היתר לביצוע העבודות, אך לדברי עורך דין בכיר אליו פנו מהעירייה אין סיכוי שבית המשפט יעצור את העבודות, ועל כן אין לעתור בנושא כלל.

כך תפעל הרכבת הקלה שתעבור דרך בני ברק (צילום/הדמיה: נת"ע)

מעיריית בני ברק נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הרב חנוך זייברט, ראש העיר, פועל בדרכים שונות, בתיאום עם המחלקה המשפטית של העירייה, למניעת עבודות 'הרכבת הקלה' בשבתות ובחגים, שיש בה, לצערנו, פגיעה חמורה בקדושת השבת והחג".

"בנוסף לכך, החברה מפירה הסכם עם העירייה שלא לעבוד בשבתות ובחגים. לא כל המידע בתחום ניתן לפרסמו ברבים, וזאת כדי שלא לתת לצד שכנגד להיערך אליו. נכון, שועדת המשנה לתכנון ולבניה של העירייה, בראשותו של הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע אישרה את הצעתו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר, לסגירת מפעל הבטון של חב' שפיר המספקת בטון לעבודת 'הרכבת הקלה', והנהלת חב' נת"ע-הרכבת הקלה מחפשת דרכים חלופיות לאספקת הבטון".

"מבירור אצל אנשי מקצוע עולה, כי הפועלים והמנהלים בעבודות היו סינים ולא יהודים, אך אין זה אומר שהעירייה מסכימה לעבודות של לא יהודים, וכאמור, היא מחפשת דרכים שונות למניעת העבודות בשבתות ובחגים".

מחברת נת"ע נמסר: אנחנו לא מתייחסים לנושא. חברת נ.ת.ע. פועלת על פי החוק ועל פי כללי הבטיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר