האיום בהגירת יהודים

רבני לונדון: "המכתב נגד הרב יהונתן סאקס - מזוייף"

מתברר כי מכתב שבו 29 רבנים, ביניהם הגר"א פאדווא, בו הם תוקפים את דברי רבה הראשי לשעבר של אנגליה, הרב יהונתן סאקס - הוא פעולה של מוסדות קנאיים, שהפיצו 'פייק ניוז' בערב ר"ה (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נטורי קרתא מפגינים בלונדון נגד מדינת ישראל (צילום: shutterstock)

מכתב שפורסם, לכאורה בשם 29 רבנים חרדים בבריטניה - בראשם הרב אפרים פאדווא כנגד הרב הראשי לשעבר, הוא מזוייף, כך מדווח הג'רוזלם פוסט.

המכתב עוסק בדבריו של הרב הראשי לשעבר, הרב יהונתן סאקס, בראיון לערוץ מרכזי בממלכה. הרב הזהיר שם כי בגלל מפלגת ה'לייבור' ומנהיגה, ג'רמי קורבין, יהודים רבים ישקלו להגר לארץ אחרת.

במכתב, שהופץ בבתי הכנסת בלונדון סמוך לכניסת ראש השנה, נאמר כי "הזדעזענו לשמוע על אלו שטוענים בתקשורת, שיהודי בריטניה כועסים על ג'רמי קורבין, מנהיגה הנכבד של סיעת הלייבור. הם הפיצו שמועות כי האוכלוסיה היהודית שוקלת לעזוב את בריטניה בחשש שיהיה ראש ממשלה".

"לכן חשוב לנו להדגיש כי אין לנו כל קשר לאמירות לא אחראיות כגון אלו", נכתב כאשר הכותבים מוסיפים כי מכיון שנגזרה גלות על עם ישראל, יש להשלים עמה ולהתפלל בשלומה של מלכות. "בזכות כך נזכה לכתיבה וחתימה טובה", הבטיחו.

המכתב (צילום: @torahjews בטוויטר)

על המכתב הופיעו שמותיהם של רבנים וראשי קהילות מובילות. השם הבולט הוא הרב אפרים פאדווא, פוסק חשוב בממלכה ומי שנחשב בקרב הקהילות החרדיות כבעל מעמד השווה לרבה הראשי של לונדון. מצטרפים אליו שמותיהם של רבני קהילות באבוב, בעלזא, סאטמר, וויזניץ, ביאלא וחסידויות נוספות, וכן ראשי ישיבות ודיינים.

אלא שמתברר כי המכתב, שפורסם גם בטוויטר על ידי חשבון המזוהה עם סאטמר ונטורי קרתא וזכה לאלפי שיתופים, מזוייף.

בתגובה של ה-JCC, ארגון גג של רבנים חרדיים בצפון לונדון, נכתב הבוקר (רביעי): "אנו מעוניינים להבהיר ולהצהיר, כי המכתב בעד קורבין שפורסם מספר דקות לפני כניסת ראש השנה הוא מזוייף".

לפי ההצהרה, "אף אחד מהרבנים המוזכרים לא האציל את סמכותו על הנאמר במכתב. תגובה רשמית תפורסם בקרוב".

לא ברור אלו מהרבנים המוזכרים במכתב מיוצגים על ידי JCC.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר