תקדים מסוכן

בית המשפט הורה למדינה להכיר בגיור פרטי

סערה בעולם הרבנות: נשיא בית משפט המחוזי בירושלים השופט אהרן פרקש קבע כי מדינת ישראל תכיר בגיור שנעשה בבית דין פרטי: "לאור הליך הגיור שעברה המבקשת היא יהודיה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(Rachael Cerrotti/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לראשונה למשרד הפנים בראשות שר אריה דרעי להכיר ביהדותה של אישה שהתגיירה בבית דין פרטי בראשות ח"כ לשעבר יהודה גלעד.

"לאור הליך הגיור שעברה המבקשת היא יהודיה", קבע נשיא בית משפט המחוזי בירושלים השופט אהרן פרקש.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מדובר בתקדים שעשוי להשפיע על מעמדם של אלפי ישראלים שעברו בשנים האחרונות הליך גיור מחוץ לרבנות הראשית.

עד כה סרבה המדינה להכיר בגיורים שנעשו בבתי דין פרטיים, גם כאלו שנעשו בבתי הדין החרדים - כדוגמת בית הדין של הגאון רבי נסים קרליץ בבני ברק. עם זאת, בשנת 2002, בית המשפט קבע כי המדינה תכיר בגיורים רפורמים מחו"ל לצרכי רישום אוכלוסין אך לא לחוק השבות.

י', שזכתה להכרה מבית המשפט, צוטטה הבוקר בעיתון: "זה שימח וריגש אותי מאוד, חיכיתי לזה הרבה זמן. הרבנות עושה טעות בכל ההתייחסות שלה למאות אלפי העולים חסרי הדת, אנשים שעושים צבא ומשלמים מיסים, שאת הדבר הכי בסיסי של להתחתן עם אהוביהם הם לא יכולים לעשות.

"העתיד של הילדים שלנו מדאיג אותנו, אם הם ירצו להתחתן ברבנות יעשו בדיקות ויראו שיש בעיה, אז גם הם יצטרכו לעבור שוב את התהליך הזה. לא נעים להיות במצב הזה, אבל היום אני יודעת ששווה להילחם. אנחנו המתגיירים היחידים שהוכרו בינתיים, אבל אם הרבה אנשים יצטרפו אז לרבנות לא תהיה ברירה והיא תצטרך למצוא פתרונות. ככל שנלך עם זה רחוק יותר זה יוכל לפתוח גם את הדלתות הכי נעולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר