תמונת מצב

סופת ההוריקן 'פלורנס' נחלשה לדרגה 2 - אך עדיין קטלנית

שעון החול מתרוקן, ולמעלה מ-10 מיליון אזרחים ממדינות קרוליינה וווירג'יניה עלולים לחוות את השפעותיה כבר מחר • "רוצים להידרס על ידי רכבת או משאית?" (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
צילום של 'פלורנס' מהחלל (צילום: shutterstock)

סופת ההוריקן 'פלורנס', התופסת את תשומת הלב האמריקנית והעולמית בשל ממדיה ועוצמתה, אמנם נחלשה אך השפעתה עשויה להתרחב.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, לאחר שמטאורולגים גילו שמהירות הרוחות פחתה מ-225 קמ"ש ל-175 קמ"ש, הם הכריזו כי עוצמת הסופה ירדה מדרגה 4 לדרגה 2, אך עדיין מסוכנת מאד. או כפי שהגדיר בכיר ברשויות החירום, "האם הייתם רוצים להידרס על ידי רכבת, או על ידי משאית?"

במקביל, הרשויות מזהירות כי הסופה עשויה לתקוף גם אזורים נוספים. אם עד כה דובר על צפון ודרום קרוליינה, כעת גם מדינת וירג'יניה צפויה 'לחטוף'.

לפי הערכות של מרכז ההוריקן האמריקני, 'פלורנס' עשויה לתקוף את חופי קרוליינה כבר בשעות אחר הצהריים של יום שישי. למעלה מ-1.7 מיליון בני אדם חיים באזורים המוגדרים כמסוכנים או מפוקחים בקשר לסערה, והצטוו להתפנות.

שלט המזהיר מפני סופה מתקרבת (צילום: שאטרסטוק)

מוקדם יותר פרסם הנשיא, דונלד טראמפ, סרטון מרחבת הבית הלבן, ובו הוא מזהיר את האזרחים לא לסכן את חייהם. לדבריו, "אל תשחקו משחקים עם הסערה. מדובר באחת גדולה".

הסערה עלולה גם להותיר אזורים שלמים מחוסרי חשמל. רשתות שיווק החלו בצעדי היערכות אינטנסיביים כדי להגן על הסחורה שבמחסניהן, וחברות התעופה ביטלו כבר כאלף טיסות שתוכננו להמריא מן האזורים הבעייתיים או לנחות בהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר