"חילוקי דעות"

גלעד ארדן הודיע רשמית: המפכ"ל יוחלף

השר לביטחון פנים הודיע באופן רשמי על אי הארכת כהונתו של רוני אלשיך בתפקיד מפכ"ל המשטרה לאחר שלוש שנים. השר ארדן חשף את רשימת המועמדים שלו לתפקיד (משטרה)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר גלעד ארדן הודיע היום בנאום כי הודיע לאלשיך על סיום כהונתו כמפכ"ל המשטרה. "לפני מספר שעות נפגשתי עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, והודעתי לו על החלטתי שלא להאריך את כהונתו כמפכ"ל המשטרה וכי כהונתו תסתיים בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה כאשר מינתה אותו למפכ"ל", אמר ארדן.

הוא סיפר כי שוחח עם המפכ"ל במשך כמעט שעתיים על הישגי משטרת ישראל, על תהליך ההתעצמות שהיא עברה בשנים האחרונות ועל עתידה. "סיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק בינינו עד לסיום כהונת המפכ"ל באופן ממלכתי ואחראי, כפי שראוי, ומתוך הבנה משותפת בדבר חשיבות תפקודה המקצועי של המשטרה להגנה על שלטון החוק וביטחון האזרחים", טען ארדן כשהוא מתעלם מהשמועות על היחסים הירודים בין שני האישים בתקופה האחרונה.

ארדן הגן בנאומו על ההחלטה להביא למינויו של אלשיך מלכתחילה, "בשנת 2015, כאשר מוניתי לתפקיד השר לביטחון הפנים, קיבלתי לאחריותי משטרה שנמצאה במשבר אמון חריף מול הציבור ולאחר שכמעט ממחצית הסגל הפיקודי הבכיר שלה נאלץ לפרוש. בנסיבות הייחודיות ההן הגעתי אז למסקנה שיש צורך במהלך חריג ביותר, ולאחר עשרות שנים בהן דבר כזה לא קרה, החלטתי למנות מפכ"ל מחוץ לארגון שיביא עמו "ארגז כלים" חדש, יבצע במשטרה שינויים משמעותיים ויפעל לשינוי התרבות הארגונית במשטרה".

"שלוש השנים האחרונות תחת כהונתי כשר ובפיקודו של המפכ"ל אלשיך היו שנים מאתגרות ומורכבות אך עתירות בהישגים", אמר ארדן ומנה הישגים של המשטרה בתחום הדיגיטלי והמעבר אליו.

"על אף שכאשר החלטתי למנות מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה היו לכך מתנגדים רבים, אינני מצטער על החלטתי ואינני מתחרט על מינויו של רוני אלשייך למפכ"ל המשטרה ותיארתי לכם חלק מההישגים שהושגו בתקופתו", אמר ארדן והוסיף, "עם זאת, היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות והבדלי גישות בסוגיות שונות, חלקן מהותיות וכבדות משקל שבעיני יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה, אולם מתוך בגרות ואחריות וראיית טובת הארגון והמשרתים בו, שהיא בסופו של דבר גם טובת האזרחים, נמנעתי כמיטב יכולתי מלתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו. אני חושב שכך ראוי לנהוג, וכך אמשיך לנהוג".

השר הגן גם על ההחלטה שלא להאריך את כהונת אלשיך ואמר, "ישנה טעות מושרשת בשיח התקשורתי בקשר למשך כהונת מפכ"ל המשטרה. הארכת מינוי של מפכ"ל מכהן איננה דבר מובן מאליו ומעולם לא הייתה".

"החוק איננו קובע מהו משך הכהונה, לא היה מעולם אפילו נוהג כזה והארכת כהונה של מפכ"ל היא בעצם ההחלטה החריגה, עד כדי כך שמשרד המשפטים ביקש בעבר מהממשלה לקבוע, שהארכה כזו תתבצע אך ורק אם קיים במדינה מצב חירום או מצב ייחודי שמצדיק זאת", הוסיף השר לביטחון פנים.

"החלטת הממשלה בה מונה המפכ"ל לכהונתו קבעה תקופה של 3 שנים לכהונתו, הדברים היו ידועים לכל וזו אף הייתה בחירת המפכ"ל עצמו, והשאלה שאני כשר הממונה אמור לשאול את עצמי היא האם מתקיימות נסיבות כה חריגות המצדיקות את הארכת משך כהונתו. לאחר ששקלתי גם את ההישגים שהשגנו וגם את הנושאים שלא קודמו או יושמו באופן שרציתי, הגעתי לכלל החלטה, שלא להאריך את משך כהונת המפכ"ל מעבר למועדה המקורי", אמר ארדן.

הוא הוסיף כי לדעתו הפעם יש למנות דווקא משהו מתוך המשטרה, "כיום, לאחר שלוש שנים אני סבור, כשר הממונה, אשר נושא באחריות לפעילות המשטרה, שיש להשיב במשטרה את הדברים למסלולם ולמנות מפכ"ל חדש למשטרת ישראל מתוך שורות הארגון. יש במשטרת ישראל קצינות וקצינים מצוינים, בעלי ניסיון רב והישגים משמעותיים, שהם בעלי היכרות מעמיקה עם תחומי המקצוע המשטרתיים ועם עקרונות השיטור הקלאסי".

ארדן חשף גם את תכניותיו בנוגע לאיוש התפקיד הבכיר, "בשבועות הקרובים אגיש את המלצתי לממשלה בנוגע למינויו של המפכ"ל הבא. לאור לקחי העבר החלטתי לקיים הפעם שני תהליכים מקבילים: בכוונתי להגיש לוועדת גולדברג הבוחנת את "טוהר המידות" של המועמדים, שלושה מועמדים מתוך שורות המשטרה, ובמקביל אקיים עם המועמדים סבב ראיונות מעמיק ובו אבקש מהם להציג בפניי את תכניתם ליישום מדיניותי כפי שהצגתי בפניכם".

"המועמדים אותם בחרתי להגיש לוועדת גולדברג הם: מפקד מחוז ירושלים – ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב – ניצב דוד ביתן, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ולשעבר מפקד מחוז תל אביב – ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי", חשף ארדן רשמית ואמר מדובר במועמדים איכותיים וראויים שצמחו בשורות המשטרה ואני בטוח שכל אחד מהם מסוגל להמשיך ולהצעיד אותה קדימה.

למרות ה"בעיטה" מהתפקיד ארדן ניסה לרכך את הדברים ואמר "לסיום אני מבקש שוב להודות למפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשייך, על שירותו רב השנים למען ביטחון המדינה ואזרחיה. אני מודה לך רוני, אזרחי ישראל מודים לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר