טראמפ נחוש

עוד מכה מארה"ב לפלסטינים; "מגיע להם"

חתנו היהודי של נשיא ארה"ב מסביר את קיצוץ 30 מיליון הדולרים הנוספים מהפלסטינים, כשלדבריו "מגיע להם לאבד את הסיוע, בגלל שהשמיצו את הממשל". דוברו של אבו מאזן: "הולכת שולל" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב טראמפ (צילום: shutterstock)

יוזמות שמטרתן לקרב בין ישראלים לפלסטינים, הן הפעם ה"קורבן" של הזעם האמריקני על הפלסטינים: ממשל טראמפ הודיע על עצירת מימון נוסף שהועבר עד כה במסגרת הסיוע לרשות.

גורמים רשמיים בממשל צוטטו ב"ניו יורק טיימס" כי מדובר בתוכנית המימון האחרונה שעדיין תוקצבה על ידי ארה"ב.

המהלך הנוכחי הוא האחרון בשורת צעדים שבהם נקטו האמריקנים נגד הפלסטינים. ביום שני האחרון הודיעה ארה"ב על סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון, לפני שבועיים הורה הממשל על ביטול המימון לכל קרנות סיוע האו"ם לפליטים הפלסטינים, בהן אונר"א, מאוחר יותר פורסם כי כספי הסיוע האמריקנים יקוצצו גם מקרנות סיוע לטיפולים אונקולוגיים בבתי חולים במזרח ירושלים ובחודש שעבר הודיע הממשל גם על קיצוץ של 200 מיליון דולר בכספי הסיוע לפלסטינים, בעקבות בחינה מחדש של היקף הסיוע.

משחק כדורגל בין ילדים פלסטינים וישראלים (צילום ארכיון: רועי עידן, ynet)

בין היוזמות שמומנו על ידי התוכנית שכעת קוצצה: משחקי כדורגל בין צעירים פלסטינים וישראלים, מפגשים בין חקלאים ישראלים ופלסטינים ופרויקט שמפגיש צעירים ממזרח וממערב ירושלים.

שליחו המיוחד של הנשיא האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מאמין בחשיבות בניית הקשרים בין ילדים ישראלים לפלסטינים - אך כל עוד הרשות תמשיך לגנות את יוזמת השלום של הנשיא מבלי שנחשפו אליה, כולם יפסידו". גרינבלט הוסיף כי הוא "מקווה שהרשות הפלסטינית תחליט להוביל את מאמצי השלום".

טראמפ ואבו מאזן בימים יפים יותר (צילום: מתוך ynet)

אתמול אמר חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, כי למנהיגים הפלסטינים "הגיע" להפסיד את הסיוע הכספי לאחר שהכפישו את הממשל. קושנר הוסיף כי הנשיא דווקא שיפר את הסיכוי להגעה לשלום בכך שהסיר את "האמיתות השקריות" שסובבות את המשא ומתן במזרח התיכון: "היו יותר מדי אמיתות שקריות שנוצרו, ושהיה צריך לשנות. כל מה שאנחנו עושים זה להתמודד עם דברים שאנחנו רואים אותם ולא לפחד לעשות את הדבר הנכון. כתוצאה מכך, יש סיכוי רב יותר להשיג שלום אמת".

נביל אבו רודינה, דוברו של אבו מאזן, הגיב לדברי קושנר ואמר, כי הם משקפים חוסר הבנה של מציאות הסכסוך. אבו רודינה הוסיף, כי דבריו של קושנר הם ניסיון להוליך שולל ולזייף את ההיסטוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר