הצפות ענק

הוריקן 'פלורנס': חשש מהשיטפונות העזים

הרוחות נחלשו אך כמויות הגשם האדירות שהביאה איתה סופת ההוריקן פלורנס לארה"ב גרמו להצפות ענק בצפון קרוליינה ואלפים נאלצו לנטוש את בתיהם במהירות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הוריקן פלורנס אמנם הגיע חלש הרבה יותר ממה שחששו המומחים, אך עדיין ישנה סכנה גדולה לחיי אדם בשל הגשמים העזים. אלפים מתושבי צפון קרוליינה שגרים ליד נהרות שעלו על גדותיהם נדרשו להתפנות אתמול (שבת).

בצפון קרוליינה חוששים שנזקי השיטפונות יהיו הקשים שידעה המדינה אי פעם. מניין הקורבנות כרגע בסופה בצפון ודרום קרוליינה עומד על שבעה בני אדם לפחות. קרוב למיליון איש נותרו ללא חשמל.

כוחות ההצלה המקומיים עושים מאמצים גדולים כדי לפנות את התושבים שנלכדו בבתיהם. משמר החופים בצפון קרוליינה השתמש במסוקים לפנות עשרות תושבים מגגות הבתים וממכוניות ששקעו במים ברחובות. צוותי החילוץ משתמשים בסירות כדי להגיע ללכודים בבתים המוצפים. מיום חמישי בערב חולצו יותר מ-360 תושבים בעקבות ההצפות. רבבות תושבים נמצאים במקלטים.

פלורנס היכתה בחופה האטלנטי של ארה"ב עם רוחות של 145 קמ"ש. היא מתקדמת באיטיות מערבה, לכיוון וירג'יניה. אחרי ההרס שגרמו הרוחות העזות השלב המדאיג השני הוא הגשמים והשיטפונות.

בצפון קרוליינה נמדדו בחלק מהמקומות יותר מ-60 ס"מ של גשם. הנהרות והנחלים הגיעו למפלסים היסטוריים, והחשש הוא משיטפונות בזק שיסכנו חיי אדם ואת הסכרים, הכבישים והגשרים. "המערכת מביאה כמויות עצומות של גשם", אמר רוי קופר, מושל צפון קרוליינה. "אני לא מגזים: מי השיטפונות עולים, ואם אתם לא נזהרים מהם אתם מסכנים את החיים שלכם".

אחד הנהרות המסוכנים בצפון קרוליינה הוא הנהר קייפ פיר, שעובר לאורך העיר ווילמינגטון שבה חיים 120 אלף איש. הרחובות בקרבת הנהר התמלאו לא רק במים, אלא גם בעצים שקרסו והריסות בתים. רוב העיר נותרה ללא חשמל, וכבלים של עמודי חשמל צנחו ברחובות העיר שתושביה מתנחמים בכך שבינתיים אין הרוגים בין התושבים למרות ההצפות העזות.

המרכז הלאומי להוריקנים צפה שהסופה תוריד לכל היותר 76 עד 102 ס"מ של גשם בחופה הדרום מזרחי של צפון קרוליינה, ובחלק מצפון מזרח דרום קרוליינה, ועד 25 ס"מ בדרום מערב וירג'יניה.

בשעה שבקרוליינה מנסים לחלץ תושבים בבתים שהוצפו, וחוששים שמניין ההרוגים יעלה, מנסות הרשויות להחזיר את החשמל לבתים הרבים שנותקו בשל הסופה. לפי ההערכות בצפון קרוליינה 772 אלף איש נותרו ללא חשמל. בדרום קרוליינה – 172 אלף תושבים ללא חשמל.

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בשמונה מחוזות בצפון קרוליינה. המשמעות היא שהבית הלבן מאשר להעניק סיוע ממשלתי לאזורים שנפגעו. הנשיא דונלד טראמפ אמור לבקר באזור בשבוע הבא.

ובשעה שארה"ב מתמודדת עם הוריקן פלורנס פגעה סופת טייפון חזקה בצפון הפיליפינים. לפחות 12 נהרגו. בתים קרסו והסופה גרמה למפולות. סופת הטייפון המשיכה מהפיליפינים לכיוון הונג קונג ודרום סין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר