"להיאבק בכל דרך"

הגר"ח קנייבסקי נגד פינוי בתי הכנסת בירושלים

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהובא בפניו דבר פינוי בתי הכנסת ב"מצפה רמות", הורה לנציגים בעיריית ירושלים "להיאבק בכל דרך" על מנת למנוע את פינוי בתיהכ"נ (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פינוי האוהל (באדיבות המצלם)

מעקב 'כיכר השבת': בשכונת "מצפה רמות" ברמות א' בירושלים נערכים התושבים האשכנזים והספרדים לקראת פינוי בתי הכנסת על ידי עיריית ירושלים, שהבטיחה לפנות את המבנים עד היום (ראשון) בשעות הצהריים.

ל'כיכר השבת' נודע כי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שהובא בפניו דבר פינוי בתי הכנסת, הורה לנציגים בעיריית ירושלים "להיאבק בכל דרך" על מנת למנוע את פינוי בתי הכנסת.

כזכור, מדובר בשטח מריבה בפרויקט החדש, 'הקאנטרי ברמות', בשכונת רמות א' בעיר. בעיריית ירושלים אמרו ל"כיכר השבת", כי הקראוונים הונחו באופן לא חוקי וללא אישור הגורמים המוסמכים.

בערב ראש השנה פסק בית המשפט כי הקראוונים שהונחו באופן לא חוקי ייאטמו, ויפונו עד היום. המתפללים שנותרו ללא מקום תפילה לימים נוראים, קיבלו הבטחה מהעירייה שגובתה בפסיקת בית המשפט כי ייבנה אוהל חילופי שישמש אותם לתפילות בימים אלו.

אלא שהעירייה לא בנתה את האוהל - כמתבקש והתושבים החליטו לבנות אוהל באופן עצמאי, כזה שישמש אותם לתפילה בימים אלו. פקחי עיריית ירושלים שהגיעו לזירה החליטו לפרק את האוהל תוך שהם מתעמתים עם התושבים בהתערבות כוחות משטרה.

אמש (מוצ"ש) הגיעו כמה עשרות להפגין מול ביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שבשכונת הר נוף. המפגינים קראו קריאות נגד דרעי ואיימו לא להצביע עבור ש"ס בבחירות הקרובות. בשלטים שהונפו נכתב בין היתר: "אריה דרעי, עצור הריסת בית כנסת".

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע כי תושבי השכונה יצאו בהחתמת תושבים בקריאה לא להצביע לש"ס בבחירות המתקרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר