נרצח הפיגוע

בדמעות: אלפים רבים ליוו את ארי פולד הי"ד

אלפי בני אדם ליוו למנוחות בבית העלמין של כפר עציון את הנרצח בפיגוע בצומת גוש עציון, ארי פולד הי"ד. הספידו אותו אביו, אחיו, אשתו ובתו."אבא היה לוחם וככזה הוא מת" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אביו ואחיו של ארי הי"ד (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

אלפי בני אדם ליוו הלילה (שני) למנוחות את ארי פולד הי"ד שנרצח על-ידי מחבל פלסטיני בצומת גוש עציון. פולד הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון.

האלמנה מרים פולד אמרה בהספדה כי היא שלחה את בעלה ארי לערוך קניות בצומת גוש עציון - שם נרצח. "אני לא יודעת איך להמשיך בלעדייך", היא אמרה בכאב. "נולדנו בהפרש של 24 שעות. לא ידענו שככה זה ייגמר. נלחמת עבור מה שאתה מאמין בו. אני מבטיחה לשמור על הילדים. תפקידך לשמור עלינו מלמעלה. תודה לך על השנים היפות ועל כל הילדים המדהימים שנתת לי. אני אוהבת אותך, אוהבת אותך, אוהבת אותך".

הבת תמר אמרה כי כשמעה על הפיגוע, היא לא תיארה שאביה נרצח: "אמרתי שזה לא אבא שלי, כי המחבל רק נוטרל". היא הוסיפה: "אבא תמיד אמר לי שאם החיים קלים - אז משהו לא נכון". הבן יקיר הוסיף: "אבא היה לוחם וככזה הוא מת".

האם והבת. צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

יונה פולד, אביו של ארי, ספד לו: "ציון בוכה וארץ ישראל בוכה. ארי השפיע על אלפים בכל רחבי העולם. הבן שלי אמר לי שהיה מקבל אלפי מכתבים מכל העולם. גם מסעודיה. הוא היה גיבור של כולם". האב, שמדי פעם בכה במהלך ההספד אותה נשא באנגלית, הוסיף: "בנינו נלקח מאיתנו בהפתעה. היה לו הכוח והתשוקה באהבה למשפחתו ולארץ ישראל. הוא היה גיבור של כולם. היית גאה בילדים שלך. היית מאוד מחויב לילדך".

האב סיפר על הפעילות של בנו ברשתות החברתיות עם ארגונו שביצע הסברה ישראלית באנגלית: "לפעמים הייתי מתעורר ב-3:00 לפנות בוקר והייתי רואה אותך מגן על ארץ ישראל בכל העולם". יונה פולד אמר עוד: "הוא הבין מדוע הוא נלחם עבור ארץ ישראל. סבתא של ארי היא ניצולת שואה. האב סיפר על שירותו הצבאי של בנו: "הוא היה בצנחנים מגיסט ולחם במלחמת לבנון השנייה. הוא הלך למילואים בכל פעם שנקרא ואמא תמיד אמרה לו מתי 'תפסיק' והוא עונה 'עד נשמתי האחרונה'.

אנשים ביקשו בצבא להיות איתו, כך גם בכיתת הכוננות באפרת. הוא היה מחויב לארץ ישראל. הוא הלך לסין ודיבר על ישראל. בעוד כמה חודשים הוא היה אמור לנסוע לארצות הברית לדבר על ישראל. הוא הלך לישיבות ולמכינות".

במהלך ההספד, שבמהלכו נשמעו זעקות כאב מצד משתתפים בהלוויה, אמר עוד האב: "הבן שלי מסר את נפשו על קידוש ה' וקדושת הארץ. אם היית שואל אותו זו הייתה הדרך שבה היה רוצה למות. הייתה לו תשוקה לתורה. אם לא היה נלחם על ארץ ישראל בתקשורת, היית מוצא אותו עם ספר. מהרגע שהיה צעיר היה נשאר עד 2:00 בלילה והיה מעביר שיעורים לתלמידים אחרים ותמיד המשיך ללמוד. הוא היה גיבור כארי".

משה פולד, אחיו של ארי, ספד: "כל כל הרבה אנשים הגיעו לפה כדי לתת לו כבוד אחרון. אם יש מילה אחת לתאר את אחי זה גיבור, פשוט גיבור". האח סיפר על גבורתו של ארי: "מי יכול להתמודד מול מחבל, להוציא אקדח, לקפוץ מעל גדר ולירות במחבל כדי שלא יפגע באחרים". אחיו הגדול של ארי הוסיף: "ארי אני כל כך מצטער שלא אמרתי לך על גדלותך. אתה ענק אמיתי".

האח דני ספד גם הוא: "ארי אתה לוחם. אדם בעל כוח מיוחד. אני זוכר שהיית מאמן קראטה והיינו צוחקים. איזון זה משהו שמאפיין את אחי. הוא היה מאגיסט ויחד עם זאת עדין עם מגע של קטיפה כלפי ילדים. ארי, לימדת את ילדייך תפילה, תורה ויושר". האח איתן חזר כמה פעמים שאחיו הוא גיבור. "אני מעריץ גדול שלך", הוא אמר. "סוג של דוד המלך. אף אחד בעולם לא יכל לך, איש חזק, בריא. אח יקר לי מכל".

"אחי חי את חייו כגיבור ומת כגיבור. הוא היה גיבור עד הרגע האחרון", אמר הלל פולד, אחיו של הנרצח.

פולד, אב לארבעה ילדים, הסתער לעבר המחבל בגבורה לאחר שנדקר ואף ירה לעברו ומנע את המשך הפיגוע, אבל בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו לאחר שנפצע אנושות מדקירת המחבל בגבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר