צפו בתיעוד

החזנים ביקשו סליחה ונפרדו ב"אבינו מלכנו"

גדולי החזנים השוהים בארה"ב נפרדו מ"מחיה החזנות" מרדכי סובול בנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי. ארונו הועלה למטוס והלווייתו תיערך בערב יו"כ בבית העלמין ירקון • צפו (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מארשה מוצן)

הלווייתו של ד"ר מרדכי סובול ז"ל שנפטר לאחר אירוע מוחי קשה, התקיימה היום (שני) בשדה התעופה ניו יורק בניו ג'רסי.

כזכור, נפטר סובול בבית החולים באטלנטה בו אושפז לאחר שהתמוטט לאחר ראש השנה בו התפלל כחזן לפני העמוד. משפחתו שהתה ליד מיטתו עת שנפטר לאחר כמה ימים.

חזני ניו יורק או יותר מדויק החזנים הישראלים ברובם, המתפללים בימים אלו בבתי הכנסת בניו יורק, באו לחלוק כבוד אחרון לאיש שהרים את קרנה של החזנות שנים רבות במסגרת 'יובל' ובית הספר לחזנות.

בין המשתתפים שהגיעו לשדה התעופה, היה החזן יעקב מוצן שקרא פרק תהילים, ונפרד בדמעות מהמנוח כאשר הוא מעלה על נס את פועלו הרב למען החזנות. אחריו קרא החזן נתנאל הרשטיק פרק תהילים לעילוי נשמת המנוח. החזן יצחק מאיר הלפגוט אמר דברי פרידה מהמנוח ואמר את תפילת א-ל מלא רחמים.

החזן צ'רלי ברנהארט ממקימי ארגון 'Cantors World' הדגיש בדבריו באנגלית את העובדה שכל מפעל החזנות בדורינו חייב תודה לאיש ולפועלו ואמר כי אלמלא הוא, לא הייתה החזנות בקדמת הבמה המרכזית, כפי שהיא היום.

החזן בני רוגוזניצקי, אשר ארגן בהתראה קצרה (ביוזמתו של הלפגוט) את מסע הלוויה בשדה התעופה, גם הוא העלה על נס את פועלו של סובול למען החזנות והגדיר את מותו כאבידה קשה לעולם החזנות בפרט ועולם המוזיקה בכלל.

כמו כן, באו לחלוק כבוד אחרון לד"ר סובול, החזנים: עזי שוורץ, יוסי פומרנץ, אושי בלומנברג, פיני בן ארי, מיקי ווינברגר, יואלי קאהן, שמחה רוטנברג ועוד.

מסע ההלוויה הסתיים בשדה התעופה בשירת אבינו מלכנו חננו ועננו כי אין בנו מעשים... בקול חנוק מדמעות נפרדו המלווים מענק המוזיקה והחזנות שהועלה למטוס על ידי אנשי חברת התעופה שעמדו כל העת והמתינו למלווים הנפרדים.

ארונו של ד"ר מרדכי סובול עושה כרגע את דרכו לארץ הקודש וההלוויה בישראל תתקיים מחר, יום שלישי בשעה 9 בבוקר בבית הקברות ירקון שער פתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר