מיוחד ל"כיכר השבת"

הראשל"צ הגר"ש עמאר: "לא לפחד מיום כיפור, לשמוח"

ערב יום הכיפורים, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר בשיחה מיוחדת ליום הגדול: "לא צריך לפחד מיום הכיפורים, צריך לשמוח, לדעת את ערכו ומעלתו. זו מתנה שה' נתן לנו" (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת )

ערב לפני כניסת יום הכיפורים, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר בשיחת הכנה מיוחדת לרבבות גולשי "כיכר השבת".

קטע מדבריו של הגר"ש עמאר

"ערב יום הכיפורים הגיע אלינו לחיים ולשלום. דבר ראשון, לא צריך לפחד מיום הכיפורים, צריך לשמוח, לדעת את ערכו ומעלתו. זו מתנה הכי נפלאה שה' נתן לנו. 'כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו'. אם אנחנו מכינים את עצמינו, ומתחילים בתשובה, ה' מכפר, איזה יום זה, כל רגע מיום הכיפורים מכפר.

"צריך לתפוס את הזמן הזה, לשמוח בו, לנצל אותו. לקבל קבלות, להתחרט על כל הדברים הרעים, להחליט החלטות חזקות ונחרצות. להיות מעבדי ה' הנאמנים, מלומדי התורה, מעמלי התורה.

"זה היום הכי נפלא, כל רגע, חבל שיעבור. צריך לתפוס אותו. לנצל אותו. זה יום הכיפורים.

הגר"ש עמאר ומרכז פרויקט השיעורים ישי כהן

"זה היום הכי נפלא, כל רגע, חבל שיעבור. צריך לתפוס אותו. לנצל אותו. זה יום הכיפורים.

"שמעתי שהגאון רבי שלום שבדרון ע"ה, שאל שאלה עצומה, איך זה שבליל כיפור אנחנו אומרים 'ברוך שם כבוד' בקול גדול, בכיפור אנחנו דומים למלאכים ולכן לא מפחדים ואומרים בקול. בצאת כיפור אומרים בלחש. הרב שבדרון אומר שצריך להיות הפוך, בלל כיפור אנחנו באים מסעודה, שבעים ושמחים ואומרים בקול, במוצאי כיפור - אחרי תענית של יותר מיממה, אחרי חמש תפילות, אחרי 26 'ויעבור 'ועשרה וידויים, אחרי כל התפילות, אז אנחנו באמת מלאכים, ואומרים 'ברוך שם' בלחש.

הגר"ש עמאר בגלימת יום הכיפורים

"הוא מתרץ, שכתוב בזוהר - ויש מאמר גדול של הבעש"ט על זה - שהדרגה של האדם נמצאת איפה שהמחשבה של האדם נמצאת. אם אדם חושב על קדושה אז הוא בדרגה של קדושה, אם חושב על דברים טמאים - הוא נטמא. אז בליל כיפור, אנחנו אכן אחרי האוכל והשתייה, אבל המחשב שלנו איפה ? איך יהיה צום והחתימה, המחשבה הזו שוברת את האדם, המחשב על להיטהר, אז האדם דומה למלאך. אבל במוצאי כיפור, אבל כבר בערבית האדם מתחיל לחשוב על הקפה והעוגה, אז הוא כבר 'אדם', לכן אומרים 'ברוך שם' בלחש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר