לקראת סוכות

הרב אליהו: "לולבים מעזה - מצווה הבאה בעבירה"

הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, קורא לציבור שלא לרכוש לולב שגדל בעזה: "כל שקל שאתה שוקל לידי המוכר היהודי מגיע בחלקו לרוצחי עזה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: הדס פרוש / Flash90)

הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, קורא לרבנים שלא להעניק כשרות ללובים שמקורם ברצועת עזה, ולציבור שלא לרכוש את הלולבים מאחר והכסף מגיע לגורמי הטרור ברצועה.

לדברי הגר"מ אליהו: "אני קורא לכל חברי הרבנים לא לתת כשרות ללולבים שמקורם בעזה. יש מספיק לולבים שמקורם בישראל, וחובה עלינו לסייע לחקלאים הישראלים ולא לחקלאים העזתיים שהם או אחיהם או בניהם שורפים את שדות החקלאים היהודים בדרום".

לדבריו: "מי שמשלם על לולב מעזה - משלם כסף לרשעי עזה. כל שקל שאתה שוקל לידי המוכר היהודי מגיע בחלקו לרוצחי עזה. אל תתמכו ברשעי עזה".

"אסור לקנות מהם שרוך נעל" פסק הרב אליהו: "אסור לשלם לאנשים שיורים טילים ורקטות על שדרות, אשקלון או באר שבע. אסור לקנות מאלה שחופרים מנהרות שמטרתם לחטוף חיילים או לפגוע בגני ילדים בישובים בעוטף עזה".

הרב אליהו הוסיף כי: "כל העניין של ארבעת המינים הוא אחווה ושותפות בין כל היהודים לסוגיהם השונים. לכן אנחנו אוגדים את ארבעת המינים ומצמידים את האתרוג ללולב להדס ולערבה. אנחנו לא יכולים לקיים את המצווה הזו בהתעלמות מאחינו שבדרום. אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם".

"זה מאמץ קטן - תעשו אותו במיוחד לקראת חג הסוכות", סיכם רבה של צפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר