לאחר כמעט שנה

המשטרה ממליצה לסגור את התיק של דנון

מהמשטרה נמסר כי לא נמצאה תשתית ראייתית כנגד שגריר ישראל באו"ם דני דנון והיא ממליצה לסגור את תיק החקירה נגדו שנפתח לאחר תחקיר שהתפרסם ב'חדשות 2' (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

משטרת ישראל סיימה בדיקה שהחלה בעקבות פרסום תחקיר בעניינו של דני דנון שגריר ישראל באו"ם שעניינה חשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. לדברי המשטרה, מטרת הבדיקה שבוצעה הייתה לבחון האם ההתנהלות שתוארה בתחקיר חדשות 2 עולה לכדי ביצוע עבירות פליליות.

הבדיקה נפתחה בעקבות פנייה של פרקליט המדינה לראש אגף החקירות והמודיעין. החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 ולוותה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עם סיום הבדיקה סבורה היחידה החוקרת, כי לא נמצאה תשתית ראייתית המצביעה על חשד לביצוע עבירות פליליות, כפי שהוצג בתחקיר.

כזכור, בתחקיר חדשות 2 נגד שגריר ישראל באו"ם דני דנון נחשפו תכתובות, מיילים והקלטות ובהם נטען בזמנו כי ניתן לראות איך הקים דנון מכספי ציבור ומתרומות מנגנון משומן של מיליונים, שבאמצעותם שילם משכורות לעשרות פעילי ליכוד ובני משפחותיהם מכספי המועצה הציונית בתמורה לתמיכת הפעילים בדנון בפריימריז במפלגה.

דנון משמש כיו"ר הליכוד העולמי ועל פי התחקיר הוא השתמש בכוחו כדי להשתלט על עמותה בשם "עושים ציונות" ולהעמיד בראשה את מקורבו יעקב חגואל. בשלב מסוים הזרימה קק"ל מיליונים לעמותה במיוחד בשנת 2014, שנת הפריימריז בליכוד.

העמותה השיקה פרויקט בשם "רכזי אשכולות" להפצת ערכי הציונות ברחבי הארץ. השכר ששולם היה כמה אלפי שקלים לרכז כשלטענת הרכזים לא היה מדובר בעבודה אמיתית והיה עליהם רק לעשות העתק הדבק על חומרים שנשלחו להם.

לדברי אחד הפעילים הוא קיבל מינוי כראש מחלקת מדינות מוסלמיות ודוברי טורקית בארגון וארבעה רכזים בתשלום תמורת הבאת חברי ליכוד חדשים שיצביעו עבור דנון בפריימריז.

כאמור, המשטרה סבורה כי אין בסיס לתשתית ראייתית לביצוע העבירות ותיק המשטרה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר