משיב אש ל'אגודה'

בכיר ב'דגל': "אחרי שתמכו בברקת - הם מאשימים אותנו?"

בכיר ב'דגל התורה' משיב אש ל'אגודת ישראל' ותוקף בשיחה עם 'כיכר השבת': "אותם שתמכו בברקת שחילן את ירושלים, מאשימים אותנו על תמיכה בליאון?", וטוען: "אין היתכנות לראש עיר חרדי" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון ודייטש. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

האשמות הקשות שהטיחו בוועדת השמונה נגד 'דגל התורה', בעקבות החלטת המפלגה הליטאית שלא לתמוך במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, גוררים מתקפה נגדית של בכיר ב'דגל התורה'.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר הבכיר הליטאי כי "הציבור החרדי בירושלים זוכר היטב את ההפסד הצורב במערכת הבחירות האחרונה. מועצת גדולי התורה החליטה לתמוך במשה ליאון, יהודי דתי, שומר תורה ומצוות, שהיה עוצר את התחלנות ירושלים".

"ב'אגודת ישראל' היו לא מעט אנשים שהחליטו לתמוך בניר ברקת", מאשים הבכיר מ'דגל', "ברקת הוא לא מועמד 'לא חרדי'. במשך עשר שנים הוא עשה הכל בשביל לחלן את ירושלים - ולצערנו גם הצליח. עכשיו, מגיעים אותם גורמים ומאשימים אותנו שאנחנו בוחרים ללכת עם מועמד 'לא חרדי' על פני מועמד חרדי ומשווים את זה למעשה המחפיר שהם עשו לפני חמש שנים".

"איפה הבושה למען ה'?", הוא מזדעק, "משה ליאון הוא יהודי דתי, שומר שבת שליבו חם למסורת ישראל, האם אפשר להשוות אותו למועמד כמו ניר ברקת?".

לדבריו, "סיעת 'דגל התורה' החליטה לתמוך שוב במשה ליאון ובכך מאשררת את החלטת גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א שתמכו במועמדותו". הבכיר מוסיף ומבהיר כי "ברור לכולם, שאם היינו מאמינים שיש אפשרות להעמיד ראש עיר חרדי, היינו מסתערים על המשימה בכל הכח. לצערנו, בכל הבדיקות שערכנו, התברר שאין היתכנות כזו".

הבכיר מוסיף וקובל על כך שיוסי דייטש החליט "על דעת עצמו", כלשונו, שהוא המועמד החרדי, "בלי לדבר איתנו, בלי לדבר עם גדולי התורה שלנו".

"אם היינו מאמינים שיש סיכוי לראש עיר חרדי, היינו מעמידים את הרב יצחק פינדרוס, איש ציבור משכמו ומעלה, מקובל על כל חלקי העיר, לתפקיד המגיע לנו בדין וביושר", הוא מוסיף. "אז להכריז הכרזות חד צדדיות, לא להתחשב בשותפים - ואחר כך לצעוק על פלגנות?".

באשר לעיר אלעד, הוא אומר כי "יש הסכם ברור מאד בין הסיעות. פעם שעברה תמכנו במועמד 'אגודת ישראל' והפעם תורה לתמוך במועמד שלנו. בחודשים האחרונים אנחנו עדים למעשים שלא ייעשו. אנשי 'שלומי אמונים' לא חסכו במאמצים על מנת לא לעמוד בהסכם ולהפר את התחייבותה, מעשה שלא ייעשה.

"למרות זאת, 'דגל התורה' הסכימה להידבר בפני רבנים וללכת לוויתורים מרחיקי לכת למען השלום, אבל כלום לא עזר. נתקלנו בחומה בצורה. אז ללכת נגד הסכם, זה בסדר, לא לעמוד בהתחייבויות - זה התנהגות של אנשי שלום, אבל אנחנו שסך הכל יישמנו את ההסכם אחרי שעמדנו בכל ההתחייבויות - פלגנים? לא בבית ספרנו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר