צפו בתיעוד

נחשפה הונאה רחבת היקף בכרטיסי אשראי

אזרח זר תושב בולגריה הגיע לישראל, העתיק נתונים של כרטיסי אשראי מכספומטים, הונה בכרטיסי חיוב מזויפים וגרם לנזק של מאות אלפי שקלים. כעת הוגש נגדו כתב אישום (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המכשור והזיוף (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל הצליחה לפענח הונאה רחבת היקף של זיוף ושימוש בכרטיסי אשראי מזוייפים והשבוע הוגש כתב אישום נגד החשוד.

בתחילת החודש התקבלה במשטרת ישראל תלונה מנציגי חברת אשראי שמסרו כי הם חושדים כי מתבצעות משיכות רבות בכרטיסי אשראי מזוייפים בכל אזור המרכז.

עם קבלת התלונה נפתחה חקירה מורכבת ואינטנסיבית, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, אשר הובילה לזיהויו, איתורו ומעצרו של חשוד במעשים.

במהלך החקירה התברר כי החשוד, בן 30 תושב זר מבולגריה, הגיע לישראל לפני כחודשיים כשמטרתו היא הונאה רחבת היקף בכרטיסי חיוב מזוייפים.

עוד התברר כי החשוד הצטייד טרם כניסתו לארץ בציוד מיוחד לשכפול כרטיסי חיוב מכספומטים: מכשיר MSR להעתקת נתוני אשראי ע"י קריאת מגנטים של כרטיסי אשראי, פלסטיק "שפתיים" הנחזה לשפתיים רגילות של כספומט המעתיק את נתוני הכרטיס ושומר את הנתונים והשעה המדוייקת של העסקה, כרטיס מגנטי חתוך באמצעותו החדיר החשוד ושלף את רכיב פלסטיק ה"שפתיים", מצלמות זעירות ועוד.

מהחקירה עלה כי בחלוף יומיים בלבד מכניסתו לארץ, החשוד החל בפעילותו הפלילית והתקין במספר כספומטים באזור המרכז מכשור מיוחד להעתקת נתוני אשראי ובחלוף זמן קצר, פירק את הציוד וצרב את הנתונים על גבי כרטיסים ריקים.

החוקרים מצאו כי במהלך שהותו של החשוד בארץ ובמשך כחודש וחצי, החשוד גנב עשרות רבות של כרטיסי חיוב וביצע בכל אחד מהם עסקאות בשווי כולל של מאות אלפי שקלים. בחלק מהמקרים, העביר את הכרטיסים המזוייפים לאחרים, על מנת שיבצעו אף הם רכישות ומשיכות אסורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר