אוהב ישראל

נשיא ארה"ב טראמפ: אני עם ביבי 100 אחוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בניו יורק עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפני נאומו בעצרת האו"ם. טראמפ: "אני עם ביבי מאה אחוז. אוהב את פתרון שתי מדינות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו, היום (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ברקע המשבר עם רוסיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הצהריים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בשולי העצרת הכללית של האו"ם, שם זכה למחמאות מהנשיא.

טראמפ אמר בפתח הפגישה: "ביבי, אנחנו עם ישראל ב-100 אחוז. נהדר להיות עם נתניהו ונציגיו. כמובן יש לנו הרבה לדון בו, ראש הממשלה מודה לי על מה שעשינו בירושלים באשר לשגרירות, זה משהו שהיה שנוי במחלוקת אך בסופו של דבר היה מאוד חיובי וחלה התקדמות רבה, אנחנו מדברים על צבא, על אירועים, על הגנה".

לדברי טראמפ: "הושגה התקדמות רבה בתחומים אחרים רבים, אנחנו מדברים על מסחר, על צבא, על הגנה, ואנחנו מאוד בעד מה שישראל עושה". טראמפ התייחס למשבר עם רוסיה והוסיף: "אדבר עם פוטין אם זה יהיה מתאים".

ראש הממשלה אמר לנשיא טראמפ: "תודה לך על הדברים האמיצים שאמרת אתמול בעצרת הכללית נגד משטר הטרור המושחת באיראן. אתה מגבה את המילים שלך במעשים אמיצים. אני חושב שהעובדה שהחזרת את הסנקציות האמריקאיות בלמה את מכונת המזומנים של איראן ואת מסע הרצח והכיבוש שלה במזרח התיכון. אנו, אלה שחיים במזרח התיכון, ישראלים וערבים, שנמצאים תחת הסכנה האיראנית הזאת, מבקשים להודות לך על כך במיוחד".

נתניהו הוסיף: "זאת הפעם הראשונה שאנו נפגשים מאז שהשגרירות האמריקאית עברה לירושלים. אתה שינית את ההיסטוריה ונגעת בלבנו.

"הנקודה הרביעית והאחרונה היא שאני רוצה לומר כמה אני מוקיר את ההגנה האיתנה שלך על זכותה של ישראל להגנה עצמית, שעכשיו הזכרת. אני חושב שכולם צריכים להבין שישראל תמשיך לעשות את מה שנדרש כדי להגן על עצמינו כנגד התוקפנות האיראנית בסוריה, בלבנון ובכל מקום אחר. אני מבקש גם לומר שאין לנו ספק שבזמן שנגן על עצמנו, נהנה מהתמיכה של הנשיא דונלד טראמפ ושל ארצות הברית של אמריקה".

"אני חושב, ואני אומר זאת באופן אובייקטיבי" הוסיף ראש הממשלה: "שהברית בין אמריקה לישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר. היא חזקה מאי פעם תחת הנהגתך. אני מצפה לעבוד אתך ועם הצוות שלך כדי לקדם את האינטרסים המשותפים שלנו: ביטחון, שגשוג ושלום עם שכנותיה של ישראל ובאזור בכלל ונוכל לעשות זאת יחד איתך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר