מחקר חדש: קפה מפחית את הסיכון למוות

חוקרים בריטיים ערכו מחקר בקרב 9 מיליון בני אדם לאורך עשור ומצאו כי אלו שצרכו קפה בכל כמות היו בסיכון מופחת למות לעומת אלו שלא צרכו את הקפה כלל (בריאות, MEN)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכורים לקפה? חוקרים מצאו כי שתיית קפה מכל סוג ובכל כמות שהיא, מפחיתה את סיכון התמותה. המחקר החדש פורסם בגיליון החדש של כתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים מהמכון הבריטי לסרטן, עקבו אחר מעל 9 מיליון בריטים בין השנים 2006 ל- 2016, כשגילם של המשתתפים נע בין 38 ל-73 שנים. במהלך תקופת המחקר מתו 14,225 איש מסיבות שונות.

החוקרים מצאו, כי שתיית קפה בכל כמות, מכוס אחת ליום ועד 8 כוסות ויותר, הביאה לסיכון מופחת למות מכל סיבה שהיא, במהלך תקופת המחקר, בהשוואה לאלה שלא צרכו קפה כלל. סיכון התמותה המופחת נמצא בשתיית כל סוגי הקפה, כולל קפה ללא קפאין וקפה נמס.

אלה ששתו מעל 4 כוסות ליום, נטו לשתות לרוב קפה נמס, ולעשן, בהשוואה לאלה ששתו 3 כוסות ליום או פחות. אלה ששתו כוס עד שלוש כוסות ליום היו לרוב מבוגרים יותר ובעלי תואר אקדמי, בהשוואה לשאר המשתתפים.

מחקר זה מצטרף למחקרים רבים נוספים המייחסים לקפה סגולות רפואיות, רבים טוענים כי המחקרים מוזמנים על ידי יצרני הקפה שמעוניינים לשמור על קהל לקוחותיהם מכור לקפאין לו על פי חלק מהרופאים גם תכונות שליליות כהגברת הנטייה לחרדות, שעלולה להשפיע על יכולת החשיבה והריכוז. בפן הגופני מדברים על תחושה מזויפת של אנרגיה שעלולה לגרום פציעות. בנוסף קיים חשש שהעלייה בלחץ הדם ובקצב הלב, בשילוב עם פעילות גופנית מאומצת, עלולה להזיק לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.

התשובה נמצאת כנראה באמצע, שתו את הקפה שלכם אבל אל תפריזו בכמויות שלו. לבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר