לא מרפים מרדיפת הדת

עיריית ת"א עתרה לבג"ץ: לאפשר הקמת הגשר - בשבתות

עיריית תל אביב-יפו הגישה הבוקר עתירה לבג"ץ כנגד החלטת שר התחבורה ישראל כץ, שלא לבצע את עבודות הקמת גשר יהודית בשבת קודש. חולדאי: "ההחלטה התקבלה ממניעים פוליטיים" (ארץ)

גשר יהודית הצפוי (הדמיה: משרד חן אדריכלים)

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ כנגד שר התחבורה ישראל כץ וחברת נתיבי איילון, זאת מאחר ולטענתה עד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת קודש.

עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית, ומחייב את חברת נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן - בשבת קודש - עד להכרעה בעתירה זו.

כזכור, הקמתו המתוכננת והמתואמת של גשר יהודית במהלך שש שבתות, נדחתה עקב התערבות שר התחבורה, שהורה על עצירת העבודות כדי למנוע חילולי שבת מיותרים.

לטענת העירייה, העיכוב בבניית הגשר גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין, ומשכך הוחלט על פניה לערכאות משפטיות.

בין נימוקיה בעתירה טוענת העירייה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה.

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר - כך לפי העירייה - את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מספר כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

ראש עיירת תל אביב יפו רון חולדאי אמר כי "הגשנו כעת עתירה לבג"ץ להמשך ביצוע עבודות הקמת גשר יהודית בשבת. העתירה כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה ישראל כץ ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר, גם בשבת, כמתוכנן ועד להכרעת בג"ץ.

"הקמת הגשר היא חלק מהמדיניות שלנו לחיזוק המארג העירוני, חיבור בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל ושימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. החלטת שר התחבורה להפסקת העבודות בשבת התקבלה ממניעים פוליטיים צרים ובהיעדר סמכות. ואף על פי כן - גשר יהודית יוקם גם יוקם...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר