התקיפות בסוריה

דיווח: רוסיה מנסה לתווך בין ישראל לאיראן

רוסיה מבקשת ומנסה להקים ערוץ הידברות בין ישראל לאיראן, כך מדווח העיתון "א-שרק אל-אווסט". לדברי בכיר רוסי: "המהלך נועד בשלב הראשון להפחית את המתח הקיים בסוריה" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא פוטין (צילום: שאטרסטוק)

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי רוסיה מנסה להקים ערוצי הידברות בין ישראל לאיראן. לדברי מקור רוסי שצוטט בעיתון: "מוסקבה החלה במאמצים מתחת לפני השטח כדי לקדם את המהלך, שנועד בשלב הראשון להפחית את המתח הקיים בסוריה ולהוריד את הסיכוי לחיכוך".

כזכור, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי ברל לאזאר, אחד מהאנשים המקורבים ביותר לנשיא פוטין, דיבר אתמול (חמישי) בסוף השבוע באירוע שארגנו 'מצעד החיי' ולימוד FSU לציון יום הולדת ה-90 לאלי ויזל בסיגט שברומניה, והתייחס לסוגיה הבוערת שמדאיגה את ישראל – העברתם של טילים קרקע-אוויר לסוריה ע״י הרוסים.

"אני חושב שהסיפור הזה של ההעברה נמשך כבר הרבה שנים, ותקרית המטוס הרוסי היא זו שהביאה בסופו של דבר להחלטה החד משמעית – והיא שרוסיה חייבת להעביר את החומר הזה בכדי להגן על המטוסים שלה. אני חושב שזו טעות, שתביא רק יותר קשיים לאזור", אמר הרב בביקורת מפתיעה.

עוד הוסיף ואמר הרב לאזאר, שהוא לא חושב שמדובר כאן באיום קיומי. "״אני בטוח שלישראל ולצה״ל יש היום את האפשרויות הטכנולוגיות להתמודדות עם האויב, כמו גם עם הS-300. אנחנו מדברים על הסוגיה הזו עם הנשיא פוטין על מנת לחדד את הרגישות של הנושא.

"אנחנו מאוד מקווים ששיתוף פעולה של ישראל עם הרוסים יימשך, ושהמדינה תמשיך לשמור על הגבולות שלה ולעשות את כל מה שהיא צריכה על מנת שאיום האויב לא יגיע לשעריה. יש חשיבות לקשר שלנו עם רוסיה ועלינו להמשיך אתו, אבל לא לסמוך על אף אחד, אלא רק על עצמינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר