המצוד נמשך

הפיגוע בברקן: גבר ואישה נרצחו • צפו בהימלטות המחבל

כוחות גדולים ממשיכים במצוד אחר המחבל שרצח גבר ואישה באזור התעשייה ברקן ונמלט. אחת הפצועות הייתה כפותה באזיקונים על הרצפה. צפו בהימלטות המחבל לאחר הירי (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתשרי תשע"ט | 07.10.18
(צילום: מתוך ynet, באדיבות "אנשי הדממה")

כוחות גדולים של צה"ל, שב"כ, משטרה ויחידות מיוחדות ממשיכות במצוד אחר המחבל הפלסטיני שירה הבוקר (ראשון) בשלושה בני אדם במפעל בו עבד באזור התעשייה בברקן, רצח גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם, ונמלט. כשלוש שעות לאחר הירי קבע צה"ל כי מדובר בפיגוע טרור.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, סיפר כי אחת הפצועות בפיגוע הייתה כפותה באזיקונים על הרצפה. "רק פחדן עלוב, כופת אשה צעירה אמא לילדים ויורה בה. זו ההתנהלות של הרשות הפלסטינית הפחדנית. שבאה היום לפגוע בסמל הדו קיום הכלכלי של יהודה ושומרון איזור תעשייה ברקן. לבנו עם המשפחות היקרות בשעה קשה זו".

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה המחבל נמלט מהמפעל, כשהרובה בידו, לאחר הירי. בפיגוע הירי נפגעו שלושה, גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם - נרצחו, ואישה נוספת, בת 54, נפצעה במצב בינוני.

מסוק צה"ל בחיפושים אחר המחבל (צילום: גד בן גידה)

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לאחד המשרדים הגדולים באזור התעשייה בברקן כשהוא חמוש ברובה, עלה לקומה השנייה, פתח באש, פגע בשלושה ונמלט מהמקום. המחבל, עבד במפעל במשך שבעה חודשים ואף החזיק באישור עבודה, שהיה אמור לפוג בחודש הבא.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר כי "מדובר בפיגוע טרור חמור שבוצע ע"י מחבל בן 23 מהכפר שוויכה בנפת טול-כרם. אנחנו ערוכים ופועלים לתפוס את המחבל ומשקיעים את מירב היכולות והכוחות, כולל יחידות מיוחדות, כדי לסיים את המרדף הזה בהקדם".

"מתנהלים כרגע שני מאמצים - מרדף אחרי המחבל באמצעות כוחות מתוגברים וחקירת האירוע עם שב"כ", הוסיף דובר צה"ל שציין כי המחבל נשא אישור עבודה אך "עדיין צריך לבדוק איך נכנס עם נשק, וזה ייבדק. יכול להיות שיש לו עוד מוטיבים חוץ מהרקע הלאומני אבל זה עדיין פיגוע טרור".

תא"ל מנליס הוסיף כי "הוא מחבל חמוש במנוסה ולכן עושים מאמצים רבים לתפוס אותו עם מירב הכוחות שיש לנו, כדי לסיים את המרדף הזה. כל הסימנים ללמה זה פיגוע הם חלק מהחקירה ולא ניכנס אליהם לפני שהוא ייעצר וייתפס".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

מיד לאחר הירי, שאירע לאחר השעה 07:30 בבוקר, נפתח מצוד נרחב אחר המחבל, בן 23, תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם. כוחות הביטחון מעריכים כי הוא עדיין חמוש ברובה איתו תועד בורח מהזירה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, קיים הערכת מצב עם מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת האירוע.

הפראמדיקים של מד"א נריה קטוע ודוד ברוכי סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה, צעקו לנו שיש פצועים בתוך המבנה נכנסו פנימה והובילו אותנו לאחד החדרים, ראינו גבר ואשה כבני 30 שוכבים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם.

"בסריקות איתרנו מתחת לאחד השולחנות אשה כבת 54 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון,בסיוע חובשות מד"א הדס וליפז שהיו איתנו חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישות וטיפול תרופתי, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קשה ויציב, בדרך היא תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, בקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו".

בארגון החמאס בירכו על הירי ואמרו כי "אירוע הירי בברקן הוא פרק חדש בדרך המאבק של אנשינו המהפכנים בגדה. הפיגוע הוכיח כי כל הניסיונות של הרשות הפלסטינית להפוך את היחסים עם הכיבוש לטבעיים הם ניסיונות לא מוצלחים והנוער הפלסטיני מעוניין להפוך אותם לעימות".

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאווד שהאב, אמר: "אירוע הירי במפעל בשומרון הוא תשובה לפשעי ישראל בעזה, בירושלים ובחאן אל-אחמר, ותשובה לפגיעה של ישראל במסגד אל-אקצא. אנו קוראים לעמנו להתקומם נגד טרור ההתנחלויות עד שיופנו, והגדה המערבית תשוחרר מההתנחלויות ומהמתנחלים".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר