האזינו לשיחה המקוממת

איש 'איחוד' למוקדנית מד"א: "אדם מדמם, תני פרטים"

מוקדנית במד"א סירבה לשתף רופא מטעם 'איחוד הצלה' בפרטים אודות אירוע הצלת חיים בזמן אמת. מד"א: "הכל בהתאם לנהלים" • האזינו לשיחה המלחיצה והמקוממת (בריאות)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

המאבק בין גופי ההצלה עולה שלב: כונני 'איחוד הצלה' טוענים, כי ניתנה הוראה במד"א לא להעביר להם מידע ופרטים בזמן אמת. לדבריהם, וכפי שעולה מהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", מד"א הוציאה הנחייה חדשה לעובדיה ומתנדביה, האוסרת על שיתוף מידע עם כונני 'איחוד הצלה' בעת מקרי חירום.

בהקלטה נשמע רופא המתנדב ב'איחוד הצלה', הנמצא בדרכו לתאונת דרכים קשה אליה הוזעק, כשהוא מתקשר למוקדנית מד"א לבקש עוד פרטים על האירוע ונענה על ידה כי עקב נוהל חדש היא אינה יכולה למסור לו פרטים.

"אני לא מבין", נשמע קולו של מתנדב 'איחוד הצלה' בהקלטה, "אני בדרך לתאונת דרכים קשה - ואת לא מוכנה למסור לי פרטים? למה?".

"שוב אני אגיד", עונה המוקדנית לתדהמת מתנדב איחוד הצלה, "יצא לנו נוהל חדש, ואני לא יכולה למסור לך פרטים". הרופא המתנדב ניסה להבין: "זאת אומרת שיש בן אדם עכשיו על הרצפה שרוע, יכול להיות שהוא מדמם, עומד למות, אני בדרך אליו - ואת לא מביאה לי פרטים כי זה הנוהל החדש?". "צודק. אני מתנצלת", ענתה המוקדנית בפשטות.

בתגובה, אומרים במד"א ל"כיכר השבת", כי לא מדובר בנוהל חדש ואין שום שינוי בנהלים. לטענתם, מד"א פועל על פי נוהלי משרד הבריאות שהוציא לאחרונה 'חוזר מנכ"ל' מאוד ברור. את הטענות עליהם, אומרים במד"א, יש להפנות למשרד.

במשרד הבריאות טוענים ל"כיכר השבת", כי ההנחיה היא להעביר בעתיד מידע אך ורק באמצעות האפליקציה הייעודית המאתרת אוטומטית את הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע.

"עד כה", אומרים במשרד הבריאות, "חוברו מעל 400 כוננים של 'איחוד הצלה' למערכת זו, ואנו פועלים מול מד"א ואיחוד הצלה לחיבור כלל הכוננים".

במשרד הבריאות מדגישים עוד, כי "הפעלת הכוננים באמצעות מערכת זו, בהתאם לחוזר משרד הבריאות, מחליפה את כל דרכי התקשרות האחרים להעברת הקריאות לכוננים".

"בסיכום של משרד הבריאות עם מד"א", מוסיפים במשרד, "הוחלט כי מד"א ימשיך להעביר פרטים לכונני איחוד הצלה גם טלפונית, במקביל להפעלת המערכת החדשה לפרק זמן נוסף של 10 ימים, שבמסגרתו יפעלו במשותף שני הארגונים לחיבור הכוננים הנוספים למערכת ההזנקה הייעודית".

כאמור, לפי עדויות שהגיעו ל"כיכר השבת", כונני 'איחוד הצלה' נתקלו בסירוב להעברת מידע בזמן אמת על מקרי חירום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר