טבח בדם קר • מזעזע

הפיגוע בברקן - המחבל הורה למנקה: "קשור את הפקידה"

הולכים ומתבררים פרטי הפיגוע הנורא שאירע הבוקר במפעל בישוב ברקן, בו נרצחו בירי זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל - שנמצאה כפותה באזיקונים • ההוראה למנקה והסוף המר • צפו בעדות (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
העדות המזעזעת (צילום: באדיבות ערוץ 7)

פיגוע הירי הקשה שהתרחש היום (ראשון) במפעל אלון שבאזור התעשייה ברקן בשומרון, הכניס לכוננות על את כוחות הביטחון ביו"ש, ואלו סורקים את הכפר שווייכה בו גר המחבל שביצע אותו, וממשיכים במצוד אחריו.

החשש הוא כמובן, שמאחר והמחבל חמוש ופעל באופן קר ומחושב, הוא לא יסתפק בזיו חג'בי (35) ובקים לבנגרונד-יחזקאל (28) אותם רצח בפיגוע, כשאת גופתה של קים - נשואה ואם לתינוקת - הותיר כפותה באזיקונים.

בוריס גוטמן, מנהל במפעל, גילה בראיון לערוץ 7, כי בשלב מסוים המחבל הורה למנקה במקום "לקשור את הפקידה" (קים), אך לאחר שזה סירב וברח, עשה זאת ככל הנראה בעצמו.

קים הי"ד, והזירה בה נמצאה גופתה הכפותה (צילום: יריב כץ, ynet)

"הייתי בחצר, וראיתי שהמחבל יצא עם הנשק. הוא ראה אותנו וירה לכיוון שלנו. אנחנו ברחנו והוא ברח. הזמנו משטרה, הזמנו אמבולנס...", תיאר בוריס גוטמן.

"זיהיתי שזה עובד שלנו, חשמלאי. לא הבנתי מה קרה. פתאום בן אדם יורה לכיוון שלך. המנקה סיפר לי אחר כך, שכשהוא היה בבוקר בקומה השניה, המחבל בא עם הנשק, התקרב לפקידה קים, וביקש מהמנקה שיקשור את הידיים שלה. הוא לא הסכים. הוא ראה את הנשק, פחד וברח. ואז המחבל התחיל להרוג את האנשים".

המחבל נמלט מהזירה (צילום: מתוך ynet, באדיבות "אנשי הדממה")

העובד הדגיש: "לא היה שום סיבה למה שהוא עשה. זה פיגוע. הוא לא פוטר, התנהגנו אליו יפה, עבד פה מעט זמן. לא היתה שום סיבה; רק להרוג יהודים".

"90 אחוז מהעובדים פה ערבים. הרבה זמן המקום פה היה שקט. 'נפל' אחד, מה לעשות...", הביע בוריס את תחושותיו.

הלוויתה של קים לבנגרונד-יחזקאל תתקיים היום בשעה 22:00 בבית העלמין בראש העין. הלווייתו של זיו חג'בי, תושב ראשון לציון, תערך מחר בשעה 14:00 במושב ניר ישראל.

זיו חג'בי הי"ד (צילום משפחתי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר