7.5 שנות מאסר למי שתכנן לחטוף חיילים

בית המשפט גזר 7.5 שנות מאסר על אחד מחברי החולייה שתכננה לחטוף חיילים ולפגוע בהם כמחאה על ההחלטה להוציא את התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע השית היום (שני) עונש של 7.5 שנות מאסר ומאסר על תנאי על מוחמד מסרי, אזרח ישראלי מטירה, אחד מחוליית הטרור שתכננה לחטוף חיילים בבאר שבע ולפגוע בהם

כזכור, בנובמבר 2015 הכריז שר הביטחון על "התנועה האיסאלמית" כהתאחדות בלתי מותרת. כתבי האישום, שהגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) נגד הנאשם, אשר היה מזוהה עם התנועה האיסלאמית ונגד שלושה נאשמים נוספים, מתארים כיצד הנאשם חבר לפיראס אלעומרי ולמחמוד לוויסי, פעילי התנועה האיסלאמית אף הם, ולנאשם נוסף בשם עבדאללה אבו עייש, במטרה להוציא לפועל פיגוע טרור במדינת ישראל באזור הדרום, על רקע הוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק וכאות תמיכה בתנועה האיסלאמית.

מכתבי האישום עלה, כי הנאשם, וכן הנאשמים מחמוד לוויסי ועבדאללה אבו עייש הועסקו כולם ברשת הסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדאווי", שם הכירו האחד את השני.

בעקבות מורת רוחם של הנאשמים מההחלטה להוציא את התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק, הגיעו השלושה לכלל החלטה לבצע פיגוע טרור בישראל אשר כוון נגד חיילי צה"ל. בהמשך, עידכן הנאשם את אבו עייש על הכוונה לביצוע פיגוע כאמור, אך אבו עייש לא עשה דבר בנדון. המתווה המתוכנן לפיגוע הטרור היה פיגוע בתחנת אוטובוס או בסיס צבאי באמצעות ירי על החיילים, דריסה, דקירה וכיו"ב.

בכתבי האישום מתוארים הצעדים שנקטו הנאשמים והאחרים במטרה להוציא את תכניתם אל הפועל.

הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה שעניינן קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה והחזקת נשק, והצדדים טענו במשותף לעונש מוסכם של 7.5 שנות מאסר. בית המשפט המחוזי אימץ את סדר הטיעון והטיל על הנאשם את העונש המוסכם של 7.5 שנות מאסר ומאסר על תנאי.

לפני שלושה חודשים, גזר ביהמ"ש את דינו של הנאשם פיראוס אלעומרי ל-8 שנות מאסר בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 10,000 ש"ח, ובמסגרת גזר הדין קבע כי הוא היה "הרוח החיה" בביצוע העבירות.

הנאשם אבו עיאש, אשר חלקו בפרשה היה שולי יותר, הורשע בעבירה של חיפוי ונדון ל-30 חודשי מאסר בפועל.

התיק בעניינו של מחמוד לוויסי טרם הסתיים. התיק מנוהל ע"י עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר