בשל החקירה

נוה מאיים בהשבתת הוועדה למינוי שופטים

יו"ר לשכת עורכי הדין, מאיים כי אם החקירה נגדו בחשד למרמה לא תסתיים עד יום השני הקרוב הוא לא יופיע לוועדה למינוי שופטים בה הוא חבר ובעצם ייפגע בפעילותה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, הבהיר היום (שני), כי לא ישתתף בדיון הבא של הוועדה למינוי שופטים, אם החקירה נגדו לא תסתיים עד אז. נוה הסתבך לאחרונה ונחקר באזהרה במשטרה בחשד למרמה. על פי החשד, הוא סייע לאישה לעבור את מעבר הגבול בנתב"ג מבלי להציג את דרכונה זאת למרות שלא הייתה לו סיבה אמיתית למנוע ממנה לעבור כחוק ולטענתו עשה זאת מסיבות אישיות.

"אם תיק החקירה נגדי יהיה תלוי ועומד עד ה-23 בנובמבר, מועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים, מובן שלא אקח חלק בישיבה", כתב עו"ד נוה בפוסט שפרסם הבוקר בפייסבוק. "מטבע הדברים, בעוד החקירה תלויה ועומדת, לא אוכל להתייחס לגופה. עם זאת, לאור מחול השדים שמתחולל סביבי בימים האחרונים מצאתי לנכון להבהיר את המובן מאליו".

נוה הוסיף: "רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושקריים, אולם בעת הזו ידיי כבולות ואיני יכול להגיב. זוהי שעתם היפה של הפרשנים ומוצצי הדם למיניהם. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך יבוא תיק החקירה לסגירה, ואז גם אפרוש בפניכם את הסיפור המלא שיגלה תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת בימים אלה בכלי התקשורת".

כאמור נוה נחקר באזהרה בחשד כי סייע לאישה שהתלוותה אליו לטיסה לעבור את ביקורת הדרכונים בכניסה לארץ ללא רישום. כעת מתברר, על פי החשד, כי עו"ד נוה עשה זאת גם כאשר יצאו השניים מישראל. במשטרה הדגישו כי האישה לא הייתה מנועת כניסה לישראל וכי החקירה נפתחה בשל העובדה כי פעל בניגוד לחוק.

בשל תפקידו הבכיר של נוה, החקירה התבצעה באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן. שרת המשפטים איילת שקד הודיעה אתמול כי תגבש עמדתה לגבי המשך כהונתו של נוה בוועדה רק לאחר שיתבהרו החשדות נגדו על פי דרישות החוק וכללי האתיקה, וטענה כי החקירה "צפויה להסתיים, ככל הנראה, בתוך זמן קצר ביותר, בעוד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים קבועה לעוד למעלה מחודש ימים".

השרה שקד אמרה עוד כי "בתום החקירה ולימוד החומר, יוכרע באשר להשתתפותו של נוה בישיבת הוועדה הקרובה".

נוה הוא יו"ר לשכת עורכי הדין מאז 2015 ונחשב אחד האנשים החזקים והמשפיעים במערכת המשפט בישראל. הוא נחשב לבעל קשרים טובים מאד עם שרת המשפטים שקד שבינתיים לא דרשה את התפטרותו. מתוקף תפקידו כראש לשכת עורכי הדין משמש נוה כחבר באחד הגופים המשפטיים החשובים והמשפיעים במדינה: הוועדה למינוי שופטים שעל פעילותה הוא מאיים כעת אם חקירתו לא תופסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר