אנטישמיות?

שליח חב"ד בשבדיה נקנס ברבבות יורו - כי לימד את ילדיו

הרב אלכסנדר נמדר ורעייתו, שליחי חב"ד בנטבורג שבשבדיה, התבשרו שייאלצו לשלם 73 אלף יורו, לאחר שילדיהם לא הלכו ללמוד בבית-ספר לא יהודי מקומי • אנטישמיות? (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
גוטבורג, שבדיה (צילום: shutterstock)

שליח חב"ד נדרש לשלם קנסות על שלא שלח את בניו לבית הספר הנוכרי המקומי, כך מדווח אתר COL.

הרב אלכסנדר נמדר ורעייתו, שליחי חב"ד בעיר גטבורג שבשבדיה, מנהלים מאבק זה מספר שנים בבית המשפט השבדי, מאחר והחוק במדינה מחייב הורים לחנך את ילדיהם בבית ספר ממלכתי.

במקביל לפעילות המשפטית שלהם, קיבלו השליחים לאחרונה קנס כספי בסך 73 אלף אירו, רטרואקטיבית. על כל שבוע שילד נשאר בבית ואינו מופיע בבית הספר, כל הורה ישלם קנס בסך 250 אירו טבין ותקילין.

ילדי המשפחה לומדים בתוכנית הלימודים הביתית 'בית-ספר נט' שמשמשת את ילדי שליחי חב"ד ברחבי העולם.

לדברי הרב נמדר, המאבק מתמקד כרגע בבית המשפט, אך גם בלחצים שהם מנסים להפעיל על הרשויות בשבדיה. "לא מופרך שהרדיפה נגדנו נובעת מאנטישמיות", הוא אומר נחרצות.

"אני לא יכול לשלוח את ילדיי לבית ספר לא יהודי", הוא מנמק. "הילדים שלי מקבלים חינוך טוב יותר מכל ילד שבדי במדינה. יש עוד מדינה בעולם שמחייבת ילדים ללמוד במוסד שנוגד את כל אורח חייהם מא' ועד ת'?".

לדבריו של הרב נמדר, "אין לי בעיה נגד מוסלמים או גויים אבל להם יש בעיה איתנו. האם מישהו יכול לקחת אחראיות לביטחון של ילדיי שיסתובבו עם כיפה וציצית בתוך המוסד?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר