ישראל עוקבת

דיווח רוסי: סוריה קיבלה השבוע מרוסיה 3 גדודי S-300

סוריה קיבלה שלושה גדודי נ"מ מדגם S-300, הכוללים שמונה משגרים כל אחד ויותר מ-100 טילי קרקע-אוויר וכן מכ"מים ורכבי שליטה, כך עולה מדיווח באתר הרוסי 'טאס' (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
S-300 (צילום: shutterstock)

סוריה קיבלה במתנה שלושה גדודי נ"מ מדגם S-300, אותם העניקה לה רוסיה. כך עולה מדיווח באתר "טאס" הרוסי.

לפי הדיווח, מאז יום שלישי האחרון הועברו לסוריה 49 יחידות של המערכת. היחידות כוללות מכ"מים, רכבי שליטה ומשגרים. הרכבת האווירית למשלוח חלקי המערכת נמשך לפי הדיווח עד אתמול (ראשון).

גורם מדיני אמר לאתר הרוסי, כי המערכת שהועברה לסוריה שימשה קודם לכן כוחות רוסים שעברו להשתמש במערכת S-400 המתקדמת: "המערכת עברה שיפוץ כולל בתעשיות הביטחוניות הרוסיות, והיא במצב טוב ומסוגלת להתמודד עם משימות מבצעיות". כאמור, המערכת נמסרה לסורים ללא כל תשלום.

יצויין כי לפני שמונה שנים נחתם הסכם בין רוסיה לסוריה על מכירת המערכת, אך הוא הוקפא בהמשך - בין היתר בלחץ ישראל. בעקבות אירוע הפלת מטוס האיליושין 20 בלילה שבו תקפה ישראל יעדים בסוריה, הורה שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו לספק את המערכת המתקדמת לסוריה.

ה-S-300 מסוגלת ליירט מטוסים, טילים בליסטיים לטווח בינוני וטילי שיוט.

ברקע העברת מערכות טילי הנ"מ מרוסיה לסוריה, אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו רואים מה שקורה מעבר לגבול, ברבריות חסרת מעצורים וניסיונות התבססת של איראן וחיזבאללה. נעמוד איתנים מולם".

"אנחנו מסכלים את התבססותם ונמשיך לפעול בנחישות נגד הניסיונות להעביר נשק קטלני לחיזבאללה. אדבר על כך בפגישתי הקרובה עם הנשיא פוטין. פיתחנו יחד יחסים טובים בין רוסיה וישראל. הנשיא פוטין מבין את החשיבות שאני מייחס לרמת הגולן ולמורשת ישראל", דברי נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר