הנאום בבית שמש

גפני: "אני ורביץ לא היינו חותמים על הסכם 60:40"

במהלך פתיחת מטה 'דגל התורה' בבית שמש חזר ח"כ משה גפני לחתימת ההסכם לחלוקת 60:40 עם 'אגודה', ההתנגדות שלהם וההכרעה של מרן הרב שך • צפו בנאום המלא (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ גפני (באדיבות המצלם)

שלושים שנה אחרי הקמת 'דגל התורה', חזר אמש (שלישי) יו"ר המפלגה, ח"כ משה גפני, לימים ההם וחושף מה התרחש באותם רגעים שהובילו להסכם ההיסטורי של 60:40 בין 'דגל' ל'אגודת ישראל', הסכם שמוביל למתיחות בין המפלגות, בכל מערכות הבחירות האחרונות.

דבריו של גפני נאמרו במהלך פתיחת מטה 'דגל התורה' בבית שמש, זאת על רקע הפירוד בין 'דגל' ל'אגודה' במספר ערים, בעוד בבית שמש מתמודדות המפלגות ברשימה מאוחדת.

"בימים האלה לפני 30 שנה", פתח גפני, "היה כנס היסוד של הקמת דגל התורה. לא בטוח שכולם היו שם. באו אלי אנשים באותה עת ואמרו לי זה ביזיון! דגל התורה לא תעבור את אחוז החסימה, אנשים שלנו אמרו יהיה ביזיון".

"השתכנעתי", סיפר גפני והוסיף: "נכנסתי לרב שך אמרתי לו - 'הראש ישיבה, לא נעבור את אחוז החסימה. נוותר ונמשיך הלאה'. אמר לי הרב שך - 'תשמע, אתה לא שתית קפה הבוקר, לך תשתה קפה', ויצאנו למערכת בחירות עם איומים, מאבקים, מלחמות הכל".

"היום אני חושב לעצמי אם לא היינו מסייעים לרב שך להקים את 'דגל התורה' איפה היינו היום? לא מדבר השקפתית", המשיך גפני.

גפני חשף בנאומו כיצד נרקם הסכם החלוקה 60:40 לטובת אגודת ישראל: "בקדנציה אחרי זה, הרב שך שלח את הרב לורנץ ואת אורי לופליאנסקי כי ידע שאני ורביץ לא היינו חותמים על הסכם 60:40, אז שלח אנשים אחרים שהוא סמך עליהם, גם אני סמכתי עליהם, הם יכלו לוותר ולחתום. נכנסתי לרב שך לאחר חתימת ההסכם, ואמר לי - 'אתם לא יכולים לתאר לעצמכם, מגיע לנו לפחות שווה בשווה'".

"התוצאה", המשיך גפני, "30 שנה אחרי - בית שמש הגאווה הכי גדולה שלנו - הפתרונות שיש לציבור החרדי. ביקשתי מהנציגים שילכו יחד לא בנפרד, כאן צריך לעשות שלום, אין סיבה שלא. יש פה מאבקים שאני מכיר אותם, אין פה מחלוקת אידיאולוגית, ואין מאבק שאנחנו יוצאים לא בסדר מבחינת ייצוג, אז צריך ללכת עם ראש העיר והחברים באגודה יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר