דאגה במונטריאול

המפלגה הימנית בקנדה: נאסור על מורים לחבוש כיפות

פרנסואה לגוא, מנהיג סיעת CAQ במדינת קוויבק שבקנדה, מבטיח לקדם הצעת חוק שתחרים לבוש דתי בקרב בעלי משרות ציבוריות • "התקפה על זכויותינו הבסיסיות" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
יהודי חרדי במונטריאול. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

דאגה בקהילות היהודיות במונטריאול: הצעת חוק חדשה מאיימת על יהודים שומרי מצוות המכהנים במשרות ציבוריות.

פרנסואה לגוא, מנהיגה של המפלגה הימנית CAQ שבפרובינציית קוויבק בקנדה, מקדם הצעת חוק לפיה אנשים המכהנים במשרות ציבוריות לא יורשו להגיע לעבודתם בבגדים או סמלים דתיים.

לפי דיווח באתר CJN, עובד שיופיע בסמל דתי עלול להיות מפוטר - כך על פי ההצעה החדשה, שאם תצליח, תוחל בין היתר על רעלות, כאפיות, צלבים ולהבדיל כיפות.

כאמור, בכוונת לגוא לאסור את לבישת הסמלים בקרב בעלי משרות ציבוריות. מדובר בשופטים, אנשי משטרה וצבא או שומרים בבתי כלא, אך גם במורים במוסדות החינוך במדינה. לטענת לגוא, "זה מה שרוב אזרחי קוויבק רוצים".

פרנסואה לגוא (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הצעת חוק זו מדאיגה את החרדים הרבים שבמונטריאול, עיר במדינת קוויבק. הדאגה רבה, שכן מפלגת CAQ רשמה רק לאחרונה עלייה משמעותית בפופולריות שלה.

ארגונים יהודיים בקנדה גינו את ההצעה, וקראו לממשלה שלא להעלותה לסדר היום. לפי ארגון 'בני ברית - קנדה', "פיטוריהם האפשריים של אנשי צוות המביעים בחופשיות את אמונותיהם הדתיות, הינם התקפה על זכויותיהם הבסיסיות והפונדמנטליות של אנשי קוויבק ולעיתים גם על הערכים הקנדיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר