במכתב ליועמ"ש

בצלמו: פסול מועמדים שמסיתים נגד חרדים

לאור ההסתה: עמותת בצלמו פנתה ליועמ"ש שיפעל על מנת למנוע קמפיינים של הסתה כנגד המגזר החרדי, וכן לפסול מועמדים שמשתמשים בקמפיינים כאלה (חדשות חרדים)

(צילום: מתוך סרטון ההסתה של נכט מאשדוד)

לאחר שעמותת "סיכוי" פנתה לפני מספר ימים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולשר הפנים אריה דרעי, בדרישה לעצור את הקמפיין של המועמד לראשות עריית עפולה מטעם הליכוד – אבי אלקבץ, בטענה להסתה כנגד ערבים, כעת הגיע גם הפניה כנגד ההסתה כנגד המגזר החרדי.

"סיכוי" טענה כי הקמפיין של אלקבץ שהופץ תחת הסיסמה "אנחנו או הם" מרמז על החשש שערבים ישתלטו על מעוזים ושכונות בעיר, וטענה כי זו תופעה של "הסתה נגד ערבים בקמפיינים לבחירות המקומיות". היועמ"ש קיבל את הפנייה והבטיח לבודקה.

בהתאמה פנתה עמותת "בצלמו" והעומד בראשותה שי גליק כנגד סרטון של מועמד תנועת 'יש עתיד' בחולון, בו מתוארים החרדים כ"הם" שיש לחשוש מהם, וכנגד הסרטון המסית של מועמד יש עתיד לעיר אשדוד המציג את החרדים ככופים על החילוניים לקיים מצוות.

גליק כתב במכתבו ליועמ"ש, כי בעקבות הבחירות הקרובות לצערנו אנחנו נחשפים לגל עכור של גזענות, וכי חוק הגזענות לא סתם נחקק, אלא מתוך ידיעה שגזענות יכולה לגרום לרצח ושנאה ואפליה, ולכן קורא גליק לפתוח מיד בבדיקה ולאסור על המועמד שהפיץ את הסרט להתמודד. כמו כן לאסור הפצת הסרט כחלק מהקמפיין כמו שנאסרו בעבר דברים דומים.

עו"ד מיכאל ליטווק, המייצג את עמותת "בצלמו" הסביר, כי "פסילת מועמד לרוץ בבחירות הינה מכה קשה אולם במקרה דנן נראה שאין מנוס מכך שכן מדובר בסרטון גזעני ומקומם ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר