"צדק מינימלי" • צפו

המחבל שסייע לרצח הדס מלכא לא ישוחרר

משפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, שנרצחה בפיגוע דקירה בירושלים עם פרוץ גל 'טרור היחידים', השיגה את מבוקשה: בית המשפט מונע היום את שחרור סייענו של המחבל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דוד, אביה של הדס מלכא, לאחר החלטת השופטים, היום (צילום: אסף פוזיילוב, תאגיד השידור)

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבלו היום (חמישי) את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים בשב"ס לשחרר את האסיר האני דארי, שהסיע את המחבל שרצח את לוחמת מג"ב הדס מלכא בירושלים.

מי שהובילו את המאבק לביטול ההחלטה לנכות שליש מתקופת המאסר של הסייען, הם בני משפחתה של הדס. דוד מלכא, האב השכול, פנה עוד קודם לשופטים ואמר: "השאירו את הסייען במאסר. כל שנותר לנו הוא לבכות כל יום. כל היום". לאחר שמלאו את בקשתו, אמר דוד: "הצדק המינימלי נעשה".

"בהחלטת ועדת השחרורים נפלו מספר שגגות", קבע הרכב השופטים בראשות השופטת יעל רז-לוי, "והיא חורגת ממתחם הסבירות באופן שמחייב את התערבותנו. ראשית, בכך שוועדת השחרורים לא נתנה את המשקל הנדרש למסוכנות העולה ממעשיו, ולטעמנו הוא לא הרים את הנטל המוטל עליו להוכיח שאותה מסוכנות פחתה".

הדס מלכא הי"ד (צילום משפחתי)

עוד כתבה השופטת, כי "הוועדה נדרשת לשקול את המסוכנות הנשקפת מהאסיר לציבור ולביטחון המדינה, שיקולי שיקומו והתנהגותו בכלא, ועליה להביא בחשבון את העבירה שבגינה הוא נכלא ואת נסיבות ביצועה".

לדברי השופטים, "אלמלא מעשיו של האסיר לא היה מתאפשר ביצוע פיגוע כזה קטלני. היה מקום שהוועדה תיתן משקל רב יותר לחוות הדעת של שב"כ, שבה צוין כי על הנאשם כתושב ישראל חובה יתרה במניעת כניסת השוהים הבלתי חוקיים, וכי בהתחשב בחומרת המעשים, התוצאה הקטלנית והצורך בהרתעה, ראוי ששיקולי הגמול וההרתעה יקבלו משקל. יש צורך בהרתעת מסיעים של שב"חים".

השופטת אף הדגישה, כי לאחר שחרורו של האני דארי, הוא אמור לחזור לעבודה כסדרן הסעות, "דבר שיש בו כדי להצביע על כך שקיים חשש שלא הופחת לפגיעה בשלום הציבור".

הלוויתה של הדס (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

כאמור, טרם ההחלטה, פנה דוד מלכא, אביה של הדס, אל השופטים, ותיאר בכאב: "מאז אותו יום שישי גורלי ערב כניסת השבת אנחנו לא יודעים את נפשנו מרוב צער וכאב. אין מדובר בסתם כאב אלא פיזי ונפשי. אני רוצה שתחשבו על העניין הזה שאנחנו יושבים בליל שבת והדס לא איתנו. הדס שכבר לא יושבת עם אחיותיה הקטנות ועוזרת להן בתחילת שנת הלימודים לעטוף את המחברות והספרים. הדס שלא תקים משפחה, הדס שכל כך אהבה את החיים ותרמה למדינה. אנחנו קמים בבוקר עם הכאב".

"כל מה שנותר לנו הוא לבכות כל יום. כל היום. מאז שהובאה לידיעתנו העובדה כי בכוונת הוועדה לקצר את עונשו של הסייען, הדבר ציער אותנו והוסיף לנו עוד צער וכאב. כל שאנחנו מבקשים מכבוד השופטים הוא שהצדק ייעשה עבור הדס שלנו - ולא יקוצר עונשו של עבריין טרור. דחיית הערעור והקלה בעונשו תהיה עבורנו בבחינת מכת מחץ שלא נוכל להתאושש ולקום ממנה".

סייען המחבל, היום בבית המשפט (צילום: חיים הורנשטיין, ynet)

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמלווה את המשפחה השכולה והגיע עמה לדיון, הגיב לאחר החלטת השופטים: "עמדתה של משפחה מלכא מבטאת את תחושתם של כלל אזרחי מדינת ישראל על כך שבמלחמה בטרור אין להקל ואין להפחית מעונשם של כל הקשורים למעשי הטרור".

מי שעוד מיהר לברך, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זו ההחלטה הנכונה. מרצחים וסייענים צריכים להיענש במלוא החומרה ולמצות את עונשם עד תום", נאמר בהודעה מטעמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר