"בגלל חילולי השבת"

פרסום ראשון: מסתמן - 'אגודה' באשדוד לא תתמוך בלסרי

במקביל לדיווחים על מגעים מתקדמים בין המועמדים לראשות העיר אשדוד לאיחוד כוחות מול ראש העיר המכהן יחיאל לסרי, לקראת הבחירות הקרובות, מגיעה מכה נוספת - מכיוון החסידים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יחיאל לסרי (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: וועדת הרבנים המקומית באשדוד מטעם אגודת ישראל, שמונתה לעסוק בשאלת ההכרעה לבחירות לראשות העיר, עומדת להכריע באופן סופי שלא לתמוך בלסרי, זאת בעקבות "ריבוי חילולי השבת בתקופת כהונתו", לפי החסידים.

המשמעות המיידית היא, שלסרי לא יוכל להשיג את הניצחון בסיבוב הראשון, כיון שלפי הסקרים המקצועיים אין לו את 40 האחוזים הדרושים כדי לנצח את הבחירות. בסיבוב שני, מעריכים בעיר, כי לסרי יפסיד כמעט לכל מועמד שיתייצב נגדו.

הצרות ללסרי לא מסתכמות בכך: במקביל, מדווח עוד בעיר, כי בימים אלה מתקיימים מגעים קדחתניים בין מועמדי האופוזיציה בעיר, הלן גלבר, אלי לחמני וסניה כצנלסון, על הסכמות להסרת מועמדות בפני מי שיש לו את הסיכויים הטובים ביותר לנצח את לסרי.

היו ימים. בעלזא: "רה"ע הבא יהיה לסרי" (באדיבות המצלם)

אם לבחון לפי עיקר הסקרים, נראה כי המועמדת הלן גלבר היא זו שתעלה לסיבוב שני מול לסרי, ואז אולי תזכה גם לתמיכה החרדית ותנצח אותו.

מסקר שנערך על ידי מכון מאגר מוחות בחודש שעבר עבור הלן גלבר, עולה כזכור כי לסרי זוכה ל42% אחוזי תמיכה אם אגודת ישראל תצטרף לש"ס בתמיכה בו, אחריו הלן גלבר עם 23%, סניה כצנלסון עם 19% ואלי לחמני עם 16%.

עוד עלה מהסקר, כי אחוזי ההצבעה בעיר צפויים לטפס באופן דרמטי. 62% ענו בוודאות כי יבואו להצביע, נתון שעלול להעמיד בסיכון מסוים את המנדט הרביעי של אגודת ישראל וש"ס.

יצוין, כי ועדת הרבנים המדוברת מורכבת מרבני הקהילות החסידיות בעיר, כאשר חסידות גור מובילה את הקו בהחלטות הנוגעות לבחירות. גורם בכיר בחסידות בעלזא אומר ל'כיכר השבת' כי לא מן הנמנע פיצול בתוך אגודת ישראל, כאשר מרבית החסידויות יצביעו עבור יחיאל לסרי, וחסידות גור לא תצביע עבורו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר