הסלמה בדרום

עשרות מחבלים פרצו את הגדר; 3 חוסלו, 7 מפגינים נהרגו

כעשרים מחבלים חצו אמש, ערב שבת קודש, את גדר המערכת ברצועת עזה. בצה"ל לא לקחו סיכון ופתחו באש, שלושה מהם נהרגו וגופותיהם נלקחו לרצועה. שבעה מפגינים נוספים נהרגו (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפגנות בגבול הרצועה (צילום: דובר צה"ל)

בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו ביום שישי אחר הצהריים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה השתתפו כ-15 אלף מתפרעים. בהפרות הסדר הושלכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יודו אבנים והובערו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

דובר צה"ל מסר כי במהלך הפרת סדר בדרום הרצועה הניחו מחבלים מטען על גדר הביטחון. פיצוץ המטען פער חור בגדר דרכו נכנסו כ-20 מחבלים שזוהו מיידית על-ידי כוח צה"ל שביצע לעברם ירי הרחקה.

רוב המחבלים חזרו על עקבותיהם לעומק הרצועה. מספר מחבלים התקרבו לעמדה צבאית ובתגובה הכוח ירה לעברם. שלושה מחבלים נהרג במקום.

מצה"ל נמסר כי: "מדובר בנסיון טרור שסוכל על ידי כוח צה"ל באופן מקצועי ומהיר ואשר מנע פיגוע כנגד אזרחים וכוחות הביטחון.

"ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל הפרות סדר אלימות ולנסות לבצע פיגועי טרור כנגד ישראל בחסותן. צה"ל לא יאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת- ועל-קרקעי, וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".

בתוך כך, בשעתיים האחרונות (שבת) זוהו מספר אירועי חציה של גדר המערכת ברצועת עזה. בכלל האירועים החשודים היו במעקב מרגע חצייתם, וחזרו מיד לשטח הרצועה. בנוסף, ישנו חשוד שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה, נעצר סמוך לנקודת החצייה ללא נשק והועבר לתחקור כוחות הביטחון.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הדגיש הערב כי :""כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר