הפילוג עם 'אגודה' בירושלים

נאום הגר"ד כהן: "אין כאן פוליטיקה ומלחמה ואין מחלוקת"

בפתיחת מטה 'דגל התורה' בשכונת רמת שלמה בירושלים, הסביר הגאון רבי דוד כהן חבר המועצת, את הסבל של הציבור הליטאי בעיר ומדוע הריצה הנפרדת אין בה כדי מחלוקת עם 'אגודה' (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד כהן (באדיבות המצלם)

ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה, הגאון רבי דוד כהן, השתתף אמש (מוצאי שבת) בכנס פתיחת מטה ד"ת - דגל התורה - בשכונת רמת שלמה בירושלים, ונשא נאום ארוך בו פר את השיקולים מאחורי ההחלטה על ריצה נפרדת מ'אגודת ישראל' בירושלים והעביר גם מסר של פיוס.

"כיכר השבת" מגיש את הנאום המלא של חבר המועצת.

את נאומו פתח הגר"ד כהן בדברים בנוגע לנעשה בשכונת קרית יובל ואמר כי "יותר מאלף איש מתגוררים בשכונה הזו. האנשים האלו אסור להם להקים תלמוד תורה במקום, לא נותנים להם את האפשרות להקים בית יעקב לבנות במקום, הם צריכים לנסוע עד שכונת בית וגן. העיקר לחתום את זה כשכונה חילונית, ולמה? כי פעם היו פה חילונים, ראש העיר מוביל את זה.

"גם ברמות א' הציבור גדל בצורה נפלאה - התפנה שם בית ספר של מאות תלמידים והעבירו את זה לאיזה בית ספר חרד"לי שהתלמידים מגיעים אליו מחוץ לשכונה, שאף אחד מהשכונה לא לומד בבית ספר הזה, העיקר שילדי השכונה ילמדו בקראוונים. גם רמת שלמה גם נווה יעקב, ה'מלחמת עולם' פה על כל הקצאה, על כל כיתה של תלמוד תורה, מלחמת עולם. אנחנו תמיד בתחתית הרשימה, זה המצב שנוצר".

בשלב הזה עבר הגר"ד כהן לדבר על הפילוג עם 'אגודת ישראל' ואמר כי "המצב שנוצר הוא שבירושלים דגל התורה הולכת לבד. אני לא רוצה להיכנס לזה פה ליד ארון הקודש, רק אומר דבר אחד, כל מה שנעשה כאן בנושא של המשא ומתן והרשימה הנפרדת לא היה מעולם מטרה של דגל התורה לפילוג. לא זה היה הנושא, הנושא היה רק נושא אחד ויחיד, שהציבור שלנו - שלפי כל האנשים שיודעים אומרים שזה הציבור הגדול ביותר בירושלים עיר הקודש - שיקבל מה שמגיע לו. מעבר לזה לא היה שום נושא.

הנאום של אליעזר ראוכברגר (צילום: יהודה קריאף)

"אין כאן פוליטיקה ואין כאן מלחמה, אנחנו לא נגד אף אחד, אין לנו עניין אישי נגד אף אחד, יש גם אנשים שלהם שהם אנשים טובים, אבל ודאי כל אחד דואג לחוג שלו ולציבור שלו, גם אם היו אנשים שעזרו גם לנו. אבל מי שבראש מעייניהם זה הציבור שלנו, זה הנציגים שלנו, הם אלו שיומם ולילה מדירים שינה מעיניהם לעזור.

"להגדיר את כל הנושא בתור מחלוקת - זה דבר לא אמיתי. אין כאן שום נושא של מחלוקת, אם היה מדובר במפלגה אחת שחוצים אותה לשניים - זה מחלוקת, אבל מדובר כאן בשתי מפלגות, כל מפלגה יש לה את ההנהגה הרוחנית שלה, יש לה את רבותיה, כל אחת לא מקבלת את הברכה רק מרבותיה ולא מהחוג השני, לא באים למלחמה.

"מהיכי תיתי שצריכים ללכת ברשימה אחת כדי שלא יהיה מחלוקת? גם מפלגה אחת שחוצים לשתיים זה גם לא מחלוקת, הרב שך הוכיח שגם זה לא צריך להיות מחלוקת. אבל עכשיו ודאי שלא מדובר על מחלוקת אלא על עניין טכני של ללכת ברשימה נפרדת.

"כל ציבור וציבור יראה את כוחו וכל ציבור יקבל את מה שמגיע לו לפי מה שמגיע לו, אין סיבה למחלוקת ואין סיבה לקטטות, גם אם יקרעו את המודעות של דגל התורה אנחנו לא נקרע את המודעות של ג' - אני מדבר לקרוע בע'...

"מי שרבותיו אומרים לו להצביע ג' בוודאי שנאמר לו לך תצביע ג', ככל אשר יורוך. מה אנחנו רוצים? שאותו ציבור שהולך עם עולם התורה, שרבותיו הם ראשי הישיבות של עולם התורה, שהציבור הזה יחזק את דגל התורה".

ראש הישיבה הוסיף והבהיר כי "אין פנינו למלחמה, לא רוצים מחלוקת, רוצים לחיות כאן באהבה ובאחווה, לא נגדם, לא נגד רבותיהם, כל אחד ואחד - איש על מחנהו ואיש על דגלו. רק באמת שיבוא הייצוג האמיתי, לא מעבר לזה, מצד שני צריך לדעת שהשעה הזו שעה גורלית לציבור הזה. כי מה שיקרה בבחירות האלו יקבע מבחינה ציבורית מה גודל הציבור ששייך לדגל התורה, אם אנחנו טוענים שאנחנו הציבור הגדול ביותר בירושלים - אם לא נוכיח להם, אז יגידו לנו 'עשיתם מחלוקת על לא צדק', אמרתם שאתם הגדולים והנה אתם לא הגדולים, אבל אנחנו חייבים להראות שזה הציבור וזה האמת. ואם נתרשל לא נגיע למצב הזה. והמשמעות גם בהמשך הדרך".

בכינוס נשא דברים גם יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר שאמר בין היתר: "פוליטיקה של גדולי הדור היא פוליטיקה נקייה, לא פוליטיקה סטנדרטית. בבחירות האלו יש מי שמנסים לגרור אותנו לפוליטיקה אחרת. כשיש שאלות של חיים ומוות אנשים הולכים למרן שר התורה, ועכשיו כשהוא אומר משהו? יש שמלגלגים, היכן אנחנו נמצאים? יש בתוכנו אנשים שלא מבינים מה זה הכרעה של גדולי הדור. יהיו שני פתקים אחד של ציות לדעת תורה ואחד של אי ציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר