גיוס ובחירות

המועצת החסידית תתכנס הערב; הליטאית - בעתיד הקרוב

בשעה 17:00 יתכנסו חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לדיון בחוק הגיוס ובבחירות המוניציפליות כאשר על השולחן יעלו רק ארבעה מועמדים חרדיים. כל הפרטים (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
המועצת החסידית. ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תתכנס היום (ראשון) בשעה 17:00 - כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת" - בבית הוועד הפועל של אגודת ישראל ברחוב שומר הכותל בירושלים.

במועצת החסידים חברים אחד עשר אדמו"רים: האדמו"ר מגור, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מצאנז, האדמו"ר מבויאן, האדמו"ר מסלונים, האדמו"ר מערלוי, האדמו"ר ממודז'יץ, האדמו"ר מביאלה, האדמו"ר מסדיגורה, האדמו"ר מסערט ויז'ניץ והאדמו"ר מויז'ניץ.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", האדמו"ר מויז'ניץ לא צפוי להשתתף עקב נסיעתו לארה"ב, וטרם ברור האם כל האדמו"רים ישתתפו בישיבה, שמתכנסת לראשונה מאז החלפת מזכיר המועצת, הרב מרדכי שטרן, ברב יעקב ולצר.

המועצת צפויה לדון בהצעת פשרה שהונחה בפני האדמו"רים כבר בסוף השבוע לפיה יתוקנו סעיפים רבים בחוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית וזאת בניסיון למנוע שמערכת הבחירות הקרובה תהיה סביב נושא חוק הגיוס.

גורם ב'אגודת ישראל' אומר ל"כיכר השבת" כי "הפוליטיקאים לא מעודכנים כלל בדעתם של האדמו"רים והמזכיר הרב יענק'ל ולצר מנהל הכל בחשאיות מוחלטת. הוא נכנס למעונם של האדמו"רים לא כדי לבקר ולצאת ידי חובה אלא לדיון של שעות ארוכות סביב כל הפרטים והסעיפים. הדעה נוטה לא להתפשר בשלב הזה, בוודאי כאשר לא ברור האם ראש הממשלה מעוניין בבחירות. לא בטוח שתתפרסם החלטה בנושא הגיוס".

על החלטה אחת נדמה שאין חולק, מועצת גדולי התורה צפויה לקרוא הערב לתמיכה במועמדי אגודת ישראל בכל הארץ: יוסף דייטש לראשות עיריית ירושלים תוך דיון על שאלת הסיכויים, ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, נחמן גלבך לראשות עיריית צפת ומאיר רובינשטיין לראשות עיריית ביתר עילית. ייתכן שגם מועמדותו של משה אבוטבול לראשות עיריית בית שמש תעלה לדיון בשאלת התמיכה הפומבית.

בשאר הערים בהן מתמודדים ראשי ערים שאינם חרדים, שאלת התמיכה בהם לא צפויה לעלות, מאחר וסוכם מראש כי האדמו"רים ידונו רק במועמדים החרדיים.

מועמדי 'אגודת ישראל' - יוסי דייטש, ישראל פרוש, מאיר רובינשטיין ונחמן גלבך צפויים להיכנס אל 'המועצת', לאחר הדיון בעניינם. גם חברי הכנסת של המפלגה צפויים להשתתף.

במקביל, גם ב'דגל התורה' נערכים לכינוס מועצת גדולי התורה אחרי כמעט ארבע שנים בהן המועצה לא התכנסה. לפי הערכות ב'דגל', חברי המועצת ידונו בעיקר בנושא המונציפלי.

יצוין כי למרות שאינו חבר במועצת באופן רשמי, הכינוס צפוי להתקיים בראשות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. מי שמתאם את הגעת גדולי ישראל הוא הרב אברהם רובינשטיין מזכיר מועצת גדולי התורה ובקרוב ראש עיריית בני ברק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר