דאגה באירופה

האנטישמיות חזרה לצרפת: תקיפה, שוד וכתובות נאצה

שני מקרים שונים שאירעו אתמול (שבת) והיום (ראשון), מעלים שוב את מפלס החרדה בקהילות היהודיות של צרפת • "התקשורת הצרפתית מנסה לכסות על אנטישמיות" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

האנטישמיות אינה מרפה מיהודי צרפת: שני מקרים שאירעו אתמול (שבת) והיום (ראשון) מזעזעים את הקהילה היהודית במדינה.

האירוע הראשון, עליו דיווחה סוכנות הידיעות המקומית France3, אירע בעיר ניס שבדרום צרפת. לפי הדיווח, ארבעה צעירים יהודים הותקפו ונשדדו במרכז העיר בשעות לפנות בוקר שבין ליל שבת לבוקרו.

ארבעת הצעירים, שאחד מהם ענד שרשרת עם תליון מגן דוד, צעדו בסביבות השעה 2 בלילה כאשר לפתע נתקלו בקבוצת גברים, שהיכו את היהודים וגרמו להם לפציעות קלות. בנוסף, שדדו שרשרת זהב מקורבן נוסף.

ניס, צרפת (צילום: שאטרסטוק)

יצויין כי משטרת צרפת הגיבה במהירות, ולכדה בתוך שעות ספורות ארבעה מתוך חמשת החשודים.

בתגובה רשמית של ראש העיר, כריסטן אסטרוסי, תחת הכותרת "תקיפה אנטישמית במרכז העיר ניס", הוא קרא למקרה 'בלתי מתקבל'. לדבריו, "אין להמעיט באופי הבהמי והאלים של תקיפות אלו, ולהותיר את התוקפים ללא עונש".

התקרית השנייה אירעה הבוקר (ראשון), בפריז הבירה. לפי דיווח באתר COL, תלמידים בבית ספר יהודי בעיר גילו כתובות אנטישמיות בכיתה.

הכתובות נמצאו בין קירות בית הספר היהודי המפורסם בפריז, HEC Paris. תלמידים ששבו ללימודיהם לאחר השבת, נבהלו לפגוש כיתובים אנטי יהודיים ואנטישמיים שהתנוססו בגאון על לוח הכיתה.

חרדים בפריז. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

לדברי שליח חב"ד במקום, הרב לוי מיימון, "האנטישמיות עליה התקשורת בצרפת מנסה לכסות והופכת להיות גלויה, מעוררת שאט- נפש".

"למרבה הצער, מקרים כאלו חוזרים ונשנים, אבל אם הקהילה הבינלאומיות לא תקום ולא תעשה משהו, הדברים יכולים להתגלגל למעשים אשר רחמנא ליצלן כבר קרו בצרפת בשנים האחרונות", הוסיף הרב מיימון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר